Ženeva 2011 – Škoda VisionD
Mladoboleslavská automobilka Škoda představila v předvečer autosalónu v Ženevě, svou novou studii, která má poukázat na budoucí směr značky. Konečně představila koncept automobilu, který si máte možnost prohlédnout i živě. Nejedná se však o koncept ekologického automobilu do města, tedy slibovanou Škodu Mini, ale zbrusu nové auto, které značku posune do jiné etapy její výroby.
Nový model škody se nazývá VisionD a podle toho jak vypadá, by mohla vyrazit rovnou do ulic a rovnou ke svým novým majitelům. Název zní sám o sobě futuristicky a nese s sebou novou tvář samotné Škody. Automobilka se rozhodla i pro změnu značky a na tento vůz ji již umístila. Cílem této změny je jednodušší a srozumitelnější znak, který více zapadne do koncernu Volkswagen.
A jak si můžeme všimnout, celý koncept se nese v duchu jednoduchosti. Není komplikovaný, neoplývá nesrozumitelností, je lehký a vzdušný a to se projeví i na případné sériové výrobě. Náklady na výrobu budou nižší, což by mohlo zařadit tento typ do kategorie cenově dostupných aut.
Od nového vozu si automobilka slibuje posílení své pozice nejen v Evropě, ale především v Asii a hlavně Číně, kde se stala velice populárním autem Škoda Octavia, kterou také plánuje zrenovovat. V roce 2012 chtějí přijít s novou tváří Octavie a nebylo by vůbec překvapením, kdyby se v ní objevili nové technologie a prvky z VisionD.
VisionD není totiž jen konceptem, který se zamete pod stůl a už o něm uslyšíte jen z archivního vysílání, ale je to předvoj pro všechny nové modely, které sjedou z výrobních linek v Mladé Boleslavi. Zmizí zakulacené rysy a Škoda se celkově více zahranatí. Podobný směr však můžeme vidět u celého koncernu Volkswagen. V brzké době snad Škoda zveřejní další konkrétnější informace a plány do budoucna. Mluví se také o tom, že nový koncept předznamenává první vyloženě globální auto značky. Také se mluvilo o tom, že se může vrátit zpět název Felicia, to však zatím není potvrzené.
Pod kapotu by se mohl dostat nový motor, který Volkswagen taky začne brzy šířit. Motor 1.6 TSI o výkonech od 120 do 200 koní a upravenou sedmistupňovou převodovku DSG, .
Interiér také stojí za zmínku. Není až tak revolucí, jako spíše velkou evolucí a skokem dopředu. Na designovém stole se zrodil i nový volant, přístrojová deska a středová konzole a tyto prvky se nepodobají žádnému z dosud vyrobených modelů. Vzhled interiéru nádherně podtrhuje svěží a jednoduché tvary VisionD.