VW Race Touareg 3
Tak co se se nám to sem přivanulo z pouště? Koncept VW Race Touareg 3, vytrvalostní vůz stvořený pro letošní rally Dakar. Dvoutýdenní závod, který se nyní jede přes nejdrsnější krajinu Argentiny a Chile. Jak pravděpodobně uhodnete, toto není opravdový vítěz závodu. Je poněkud útulnější, a proto je spíše vhodný pro víkendové hrátky.
Stejně jako závodní verze, může být použitý i v provozu na silnicích. Díky nemalým rozdílům jako zvuková izolace, kožený interiér, stříbrné prošívání sedadel, je vhodné i k dennímu provozu. Na parkovišti pro zaměstnance bude vypadat dobře, to je jisté.
Nenechte se oklamat větším pohodlím. Stále je to neředěný pouštní skokan, klec s hlubokými sedadly. Používá stejný 2,5 litrový, 5ti válcový dieselový motor s dvěma turby. Skrývá v sobě stáj o 305 koních (227 KW), které se rozeběhnou z 0-100 km/h za 5,9 sekundy. Rám podvozku je udělaný z letecké oceli, zavěšení a brzdy jsou stejné jako u závodní verze, tedy dvojité zavěšení a dva tlumiče na kolo.
Až na lehce odlišnou odezvu při řazení na pětistupňové převodovce, je pohonný systém naprosto stejný. Na druhou stranu s touto věcí dokážete projet překážku velikosti malého asteroidu a nic neupadne. Pokud zvládnete jet maximální rychlostí (jen 190 km/h, díky uzavřenému převodu) přes vysoké duny, pár výmolů v Bridlingtonu vám nebude dělat problém.
Mimojiné zmizel závodní potisk a na jeho místo přišla blyštivá „magická ranní“ bílá barva, zlaté disky kol od BBS, byly zvětšeny z 16 na 18 palců, karosérie zůstala karbonová a z 95 % zachovává tvar závodní verze. Má 2 metry na šířku, vysokou světlou výšku a krátké převisy. Je jednoduše navržena pro plachtění v terénu tam, kde by to Land Rover nezvládl. Plachtit můžete však jen za předpokladu, že projdete skrze malé dveře, které vypadají jako vchod do vesmírné kapsle.
Proč jej Volkswagen vyrobil? Ze stejného důvodu jako Porsche dělá GT3 RS a Subaru zase Imperzu STI – k oslavě motorsportu něčím, co má blízko k silničním vozům. Volkswagen není v F1, nejezdí rallye nebo Le Mans, ale vyniká v rallye Dakar a tímto vozem to chce běžným lidem říct. Tento Touareg je mechanickým duplikátem s lepšími sedačkami a stereem..
Bohužel není potvrzeno, že půjde do výroby. Přesto zkuste překvapit dealera Volkswagenu s nesplnitelnou nabídkou, třeba se něco stane. Jasně, na nedělní vyjížďku moc není, větší smysl by měl někde v poušti.
Což je důvod, proč ho VW předvedl v Kataru tento rok – ponořil jeho prsty do oázy a sledoval reakce (tenhle Touareg sdílel stánek s dalším založeným na silničním voze, s 24 karátovými zlatými disky). Pokud se nedostane do prodeje, nejspíše najde domov na středním východě. Ropní magnáti jej využijí jako luxusní pouštní bugy na nákup. Nebo možná v Africe, kde se princům na dvorku rozkládá pár stovek akrů Sahary.
Aby se tak stalo, vše co potřebují bude kufr plný peněz a pár přesvědčivých slov. Jedině tak se fata morgána stane realitou
Motor: 2,5l, 5 válců, twin-turbo diesel, 305 koní (227 KW)
Výkon: 0-100 km/h za 5.9 s, max rychlost 190 km/h
Převodovka: 5ti-stupňová sekvenční
Váha: 1,788kg