Vauxhall Astra GTC – vyzkoušeno

Vauxhall Astra GTC – vyzkoušeno


Proč více firem nevyrábí malé kupé? Je to záhada. Tím myslím, že je máme rádi, nebo ne? A stále auta jako Ford Puma a Toyota Celica pravidelně klesají z dohledu. Nový VW Scirocco snad přinesl do tohoto sektoru znovu trochu života. Na cestě už je i omračující Hyundai Veloster, a dlouho tu máme tohle, Vauxhall Astra GTC.

Ano, technicky je to třídveřový hatch, ale mi se spokojíme se zařazením Vauxhallu mezi jejich kupé a to jednoduše proto, že má tak málo společného s klasickým pětidveřním hatchbackem. Zvenku jsou přidány jedině kliky od dveří a anténa, zatímco pod kůží bylo celé zavěšení kol pozměněno. To jsou celkem velké novinky, neboť Vauxhall nazul mazané HiPerStrut zavěšení kol z Insignie VXR - krok naznačující, že Vauxhall to myslí vážně s tím, že GTC bude auto pro lidi, kteří si užívají jízdu.

A pro lidi, kteří se na něj rádi dívají. Nejsme v tom sami, co si myslíme, že GTC vypadá výborně, nebo jsme? Ale stačilo tlachání. Sami si můžete švihnutím proletět obrázky a rozhodnout se sami za sebe, takže se pojďme vrhnout na to, jak jezdí.

Ošemetné věci na začátek. Ani jeden z benzinových motorů, s kterým jsme jezdili, nebyl nijak zvlášť inspirující. 138 koní, 1,4 l turbo je jemné, ale na úplném konci se to zlepší, zatímco 1,6 l turbo se 168 koňmi není cítit, že je o moc silnější a také ztrácí vyrovnanost ve vysokých otáčkách. Nejlepší motor je naftový 2.0 l se 163 koňmi, i přesto, že je téměř nejdražší. Má dostatek točivého momentu, je efektivní a skvělý na ježdění. Hlavně na to, že je to naftový motor.

Ale motory nejsou hlavními hvězdami show s názvem GTC. Podvozek samotný si zaslouží nejvyšší uznání. Nebudete potřebovat 24 tis Kč navíc za flexibilní a adaptivní tlumiče, protože standardní nastavení je již tak velmi dobré. GTC sprintuje přes zatáčky bez námahy. Vážně, tvrdé povrchy, nárazy ve středních zatáčkách, výmoly, divné výchlipky a vrcholy - nic nevypadá, že by přerušilo GTC, nebo zmenšilo schopnost udržet si rychlost v zatáčkách.

Není to žádný hot hatch (alespoň ne zatím, i když se šíří zpráva, že VXR verze je na dosah ruky), takže nechoďte očekávajíce jiskřící vzrušení a nečekejte super ostré zatáčení, ale GTC není ani žádný flákač. Předběhne i Ford Focus, a to je výkon, který by se neměl podceňovat.

Vauxhall má rovnováhu ježdění a zatáčení tam, kde má být při jeho místě na trhu. Je to příjemné, ale ne zastrašující a jezdí se v něm vskutku dobře.

Kabina pro řidiče na tom není také špatně. Není tak směle tvarovaná jako karoserie, ale pozice řidiče je dobrá (jen mějte na mysli řadicí páku, která je umístěna poněkud moc vzadu) a pokud převážíte jiné pasažéry, buďte připraveni na pozitivní komentáře - vzadu je více místa než byste očekávali. Ceny začínají na 570 tis Kč při základním benzinového motoru se 120 koňmi, s naftovými motory (s počátečním 1,7 l se 108 koňmi) již od 602 tis Kč. Ale ještě jedna věc, pokud můžete utratit navíc 39 tisíc Kč, vyjednejte si SRi prahy místo Sport. Vypadají lépe.

Takže to je GTC. Vauxhall, který vypadá úžasně a dobře se v něm jezdí, až tak, že vás přinutí se znepokojeně dívat Ford a Volkswagen skrz prsty.

Líbí se nám: Žádný moderní Vauxhall nevypadá (nebo nejezdí) lépe.
Nelíbí se nám: Výhled ven.
Verdikt TG: Celkem přesvědčivé kupé. Dobrá snaha Vauxhall. Nyní, kde je VXR?
Výkon: Z 0 - 100 km/h za 7.8 s, max 220 km/h, 16,5 km na litr
Technické specifikace: 1598 cm3, 4 válcový řadový motor, přední pohon, 178 koní, 230,5 Nm, 160 g/km CO2, cca 1400 kg
Vyberte si: SRi prahy za cca 39 tis Kč, záleží na motoru
Vyhněte se: Tažnému balíčku za 10 500 Kč

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner