Tohle je zbrusu nové BMW M6

Tohle je zbrusu nové BMW M6

Kdyby M byla polévka, BMW by zjevně dalo i tu poslední naběračku do tohoto. Dámy a pánové, seznamte se s úplně novým BMW M6.

BMW říká, že mu bylo dáno obrovské M vzrušení, což samozřejmě znamená kosmicky výkonný motor a hodně přetáčivosti.

Je to druhé M auto, které dostalo vysoce přeplňovaný 4.4 litrový V8 motor se dvěma turby, který byl poprvé viděný v opravdu báječném novém M5. Motor se chlubí výkonem 552koňských sil a 502 Nm točivého momentu. To je více síly, než má Jaguár XKR-S. Výkon je přirozeně přenášen na zadní kola přes sedmistupňovou dvou-spojkovou převodovku s možností řízeného startu.

Samotné BMW uvádí zrychlení z 0-100km/h za 4.2 vteřiny u Kupé a 4.3 vteřin u Kabrioletu. Dále pak zrychlení z 0-200km/h za 12.6s (13.1s se staženou střechou) a možnost maximální rychlosti 304,17km/h s ‘M Driver's Paketem'.

Navzdory této Herkulovské síle a akceleraci, BMW stále počítá, že kupé ujede 10km na litr. Přesto máme dojem a kdokoliv to jistě také tuší, že toto není smyslem V8 biturba. Je tu karbonové vlákno, vyztužená pevná střecha u kupé, start-stop systém a další účinné dynamické věci, které přináší CO2 emise na hodnotu 232g/km a 239g/km pro kabriolet.

Mezi zadními koly je umístěný M diferenciál pro lepší trakci, stabilitu během změny nastavení dynamiky a při akceleraci v zatáčkách. Předpokládá se, že dostanete menu bohaté na nastavení dynamiky tlumičů, DSC, odlehčených brzd (s možností M karbon-keramických kotoučů) a tradiční Velké Tlusté Tlačítko “M“, k načtení dříve uložených informací o nastavení. Takže nastavit vše na maximum a přelepit izolepou.

Velká šestka dostala tvarově nižší sání vzduchu, které je klenuté do zvonu pro dalších 30mm extra šířky oproti normálním autům, dále pak M žábry, zadní nárazník s difuzorem, dvojitý výfuk a devatenácti palcová kola. Dvaceti palcová jsou volitelná. Uvnitř je mnoho M znaků, nějaká kůže, proužky karbonového vlákna, osvětlené prahy a nějaký digitální asistent zahrnující křivku odchylky výstrahy, dobrý výhled, noční vidění s funkcí rozpoznání chodce (opravdu potřebujete, aby vám počítač řekl, jak vypadá člověk?) a připojení k internetu. Mohli byste to brát, jako  1,850kg aplikaci Facebooku s 552 koňmi, která vylepší váš status na “BMW M6 jede bokem“.

Proklikejte se napříč galerií a přečtěte si recenzi o jeho bratrovi M5 a dále, s použitím výkonu uloženém ve vašem mozku, nám dejte vědět, co si myslíte o těchto dvoutunových soupeřích v těžké váze. Pro usnadnění vašeho rozhodování, Kupé stojí 2 813 850Kč a cena kabrioletu je 2 969 850Kč. Oba by měli být v prodeji od 15. Září 2012.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner