BMW M5 2011
BMW konečně odhalilo finální verzi jeho nejslavnějšího super sedanu. Dámy a pánové, seznamte se s novým BMW M5.
Je prakticky beze změny z koncepce M5, která byla odhalena již v dubnu tohoto roku. Samozřejmě je vybroušené Nürburgringem. Motor obsahuje 555 koní a 657 Nm točivého momentu. BMW tvrdí, že je „bez zpoždění“ a dává mu ochranou známku M. BMW také počítá, že při plném zatížení vydá jen 232g/km CO2.
Nové M5 obsahuje i sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku, což vám dá spoustu prostoru pro ovládání mnoha koní, které se zběsile honí pod kapotou. Na pomoc vám přijde i jeden ze tří pomocných režimů. S1 přidá šťávu a jemné řazení, s režimem S2 malinko ztuhne odpružení a malinko to kope při vyšších otáčkách, no a konečně tu máme režim S3, který je dokonalý! Umožňuje totiž kontrolu startu prostřednictvím lamelového samosvorného M diferenciálu. Z 0 na 100km/h se vytáhne za 4,4 sekundy a z 0 na 200km/h se dostane za 13 sekund. Nejvyšší rychlost je omezena na 248km/h nebo 304km/h se závodním M balíčkem.
Ten je dodáván s tlumičem řízení, kontrolou stability, šesti-pístovými třmeny brzd a dynamickým M režimem, díky kterému můžete dvě individuální nastavení naprogramovat a vyvolat pomocí kouzelného tlačítka M.
Všimněte si i 19 palcových kol z lehkých slitin, zadního spoileru, zadního nárazníku s difuzorem, rozšířených podběhů, masivní tlamy, která nasává vzduch pro motor a brzdy a samozřejmě dvojitých koncovek výfuku. Uvnitř je pak naplněné sportovními sedadly, M volantem potaženém kůží a všech M specifických přístrojů, včetně 10,2 palcové obrazovky s ovládáním iDrive. K dispozici je i head-up display (promítač rychlosti na čelním skle).
Pokud můžeme mluvit za sebe….moc se na něj těšíme.
Podívejte se také na průřez lety ve výrobě M5.