Subaru WRX Sti

Subaru WRX Sti


I když to tak vypadá, není to Subaru Impreza. Jméno Imprezy ve Velké Británii postupně upadalo. Předváděcí vůz, dříve známý jako Impreza se teď označuje jen jako Subaru WRX Sti a v Británii je dostupný jako sedan i jako hatchback, momentálně můžete koupit, jak 5-ti dveřový hatchback, tak i 4-dveřový sedan Sti.

Výsledky vypadají dobře. Motor o obsahu 2.5 litru, splňující Euro 5 si s turbem pobublává do výkonu 300 koní. Zrychlení 0 – 100 za 5.2 vteřiny, maximální rychlost, vzhledem k aerodynamice je 254 km/h. To všechno za 957 000 korun. Karosérie je nyní tužší, což umožňuje lepší odpružení, a přesto nižší světlou výšku.

O 2 kila lehčí kola, snižují neodpruženou hmotnost a odpružení samo o sobě je v podstatě velmi dobře hodnocené Spec C nastavení. Nárazníky jsou nové a trošku horší a zadní panely jsou tvarované, což znamená, že to, co bývalo Impreza, vypadá docela dobře.

I když nějaké ty body u nás ztratilo tím, že naše testovací auto nemá namontované přídavné zadní křídlo. Řídící systém všech kol, je kalibrovaný na 41/59 – předek/zadek výchozího momentu, ale s vyvážením si můžete pohrát pomocí módů DCCD (řidičovo kontrolní centrum diferenciálu) a rozhodnout se, kdy se ty elektroničtí skřítci budou pohybovat, za pomoci WRX VDC stabilizačního sytému. A ještě tu máme jedno tlačítko – SI-Drive (Subaru Inteligentní řízení), díky kterému dostanete z motoru to nejlepší.

Zní to jako vyčerpávající sestava vylepšení pro rychlou jízdu. A i když jsou polní cesty dolní Británie tak trochu špinavé, mazlavé a hrbolaté, je to auto, se kterým se snadno jezdí rychle. Prudké brzdění na poslední chvíli, zatáčky, přišlápnout plyn dřív, než je běžné, a tak moc, jak to jen jde, a to nejhorší, co se stane je to, že dojde k mírné nedotáčivosti. Převodovka je jako u obyčejného Subaru. Robustní, šesti stupňová, manuální. Brzdy jsou silné a pérování více vyvažuje předek a zadek než u jakéhokoli Subaru, které znám.

Je tu jen jeden problém: necítíte tu rychlost. Rozhodně nemáte pocit, že má 300 koní. Existuje zadostiučinění, že se to zlepší, ale nepřijde jen tak snadno. Ve skutečnosti se Subaru, jako hodně moderních aut s náhonem na 4 kola, stává spíše produktivním autem, než možností jízdy pro zábavu.

S pohonem jako je tento, máte dvě možnosti: musíte buď klouzat, takže ho musíte trochu poškádlit, abyste ze 4x4 dostali to nejlepší, nebo potřebujete více energie, takže můžete dál držet svůj záměr a dostat ze 4x4 to nejlepší. Bez toho, je tento konkrétní Scooby jen…efektivní. Má svou hodnotu a s přídavným zadním křídlem vypadá sedan brutálně vkusně. Ale postrádáme tak zvaný „X-faktor“.

Líbí se nám: Sedan lichotí průměrným řidičům
Nelíbí se nám: Potřebuje jít do extrému, aby opravdu oslnil
Verdikt Top Gearu: Rychlý, efektivní, trošku…nudný. Sedan The WRX Sti je zpět!
Údaje: 0 – 100 za 5.2 vteřiny, max. 254 km/h
Technické údaje: 2.5 litru, 4 válce, 4WD, 300 koní, 1505 kg, 243 g/km CO2
Jako volitelné si zaškrtněte super masivní zadní křídlo
A vyhněte se tomu: Nemít ho!

zdroj: Subaru WRX Sti

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner