Richard ve Ferrari 550 Maranello

Richard ve Ferrari 550 Maranello


Nebudu tady nijak mlžit: Miluju Ferrari 550 a vždycky jsem ho miloval. Existují lidé, kteří si budou Ferrari vždy spojovat se superauty, která mají motor uprostřed vozu a skutečně, na automobilu, ve kterém se můžete připoutat k přední části motoru, je něco úžasně smysluplného. Ale nedovolme, aby přitažlivost Fezzers se svým motorem uprostřed odvedla naši pozornost od vozů, ve kterých řidič sedí až za motorem. A to už kvůli jedné věci: dostanete tak příležitost motor v klidu obdivovat. A pět a půl litrový italský V12 umístěný v přední části vozu o sobě dává dost dobře znát.

A jen pro ujasnění, je to skutečně zatraceně dobrý pocit. Sedět ve výborně zpracovaném koženém sedadle téměř až u zadních kol a vidět tu obrovskou kapotu jak se dere vstříc horizontu jako… ano, vím, že pravděpodobně existuje spousta důvodů, proč může muž být šťastný, když se z oblasti jeho kalhot dere něco kupředu, ale raději se touhle cestou neubírejme, ano?

Shodněme se jednoduše na tom, že je to dobrý pocit a navíc neexistuje žádný zákon, který by zakazoval dělat tohle na veřejnosti. Kromě toho, každého, kdo si myslí, že se předvádíte, zanecháte pěkně rychle za sebou ve vzdušném víru vycházejícího z vašich vyjících výfuků, spolu se všemi jeho námitkami. Pointou je, že vy jako řidič, si hovíte v moři síly, koženého luxusu a italské velkoleposti. Automobily jako 550 patří na příjezdové cesty italských zámků, odkud chrlí pro tamější kasina bezchybně oděné, notoricky pijící a promiskuitní hrabata a hraběnky.

Nicméně tohle konkrétní 550 má jedno provinilé tajemství. Pochybuji, že kterýkoliv řidič, co ji kdy řídil, někdy sundal brýle, otočil se ke svým pasažérům a vysvětlil jim, že WSR znamená Světový rekord v průměrné rychlosti (World Average Speed Record) na němž je také speciální edice 500 založena. Na sklopené elipse v Ohiu v prosinci 1998, zvládlo 160 km průměrnou rychlostí 306 km/h a celou hodinu jelo průměrnou rychlostí 296 km/h. Stejně tak byste mohli své dech-beroucí nádherné přítelkyni říct, že také drží světový rekord v rychlosti tažení karavanu. Což nedrží.

Důležitým detailem je, že se 33 WSR-spec 550 prodává celosvětově a že všechny vozy jsou k dostání v tom úžasném Grigio Titanio s červenou kůží. Nevýhodou je, že řízení je kvůli ovládacímu balíčku Fiorano poměrně tvrdé a díky tomu řidič přijde o milion elegantních momentů, které by tento vůz mohl nabídnout. Ale to je jen malá cena za ryzí potěšení způsobené poslechem V12 posílajícího do zadních kol 458 koní skrze šestistupňovou manuální převodovku.

Díky aluminiové kostře je váha vozu poměrně nízká a skříň převodovky drží vše v rovnováze, takže nikdy nemáte pocit nedostatku prostoru. Namísto toho jste si vždy vědomi jeho velikosti: 550 vám připadá jako Opravdu Velký Vůz. A přesně tím také má být.

Na vlhké silnici zvládá jízdu dobře i při šestém převodovém stupni. Udělejte však chybu a dostanete opravdu hodně drahý účet. Pokud se jeden z těch dvanácti válců rozhodne zachovat po italsku a udělat poprask, pak očekávejte stejně enormní účet. Tohle riskantní hrdinství mu ale jen přidává na půvabu. A popravdě, tyhle vozy jsou tvrdé a schopné ujet spoustu mil bez toho, aby zruinovaly svého vlastníka. 550 není vůz pro nějakého hospodského povaleče. Nemohl jsem odolat a vyzkoušel, jestli je na okruhu v Nurburgringu rychlejší než rezavé Saxo. Což není. Je ale skvělý velkolepý a skvostný vůz.

Vyrobeno: 1996–2001
Motor: 5,474 l, V12
Výkon: 485 koní
Otáčivý moment: 546 Nm
0–100 km/h: 4.3 vteřiny
Maximální rychlost:
320 km/h
Váha: 1,690kg

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner