Renault Megane RS265 Trophy
Na začátek hned vypustíme nějaké odvážné tvrzení. Tento Renault Throphy je vůbec nejrychlejší Renault, jaký kdy jezdil po našich silnicích. A v ten den, když jsme se v něm projeli, se stal i nejrychlejším autem s předním náhonem na Nürburgringu, s časem 8 minut, přesněji 7.97 minuty. Pokud jste unavený, z toho jak vás neustále na závodních okruzích někdo předjíždí, zvažte ho. Tenhle Renault za 750 tisíc, měl lepší čas než Viper GTS, Diablo SV a KTM X-Bow.
Také rozdrtil předešlý rekord auta s předním náhonem nastavený Meganem R26 a to téměř o 10 sekund. Ale kde měl Megane plastová okna a klec, Throphy má normální okna a místo vzadu pro statečné kamarády. Nebyl svlečený z přepychu, ani není příšerně nepohodlný. Vše, co je mechanicky rozdílné od standardní verze 250 Cup, je 15 koní navíc a mu přidali 20Nm točivého momentu a to díky vylepšenému turbu a ještě dostalo přilnavější pneumatiky.
Takže je tu trochu více přilnavosti a výkonu. A maximální rychlost se posunula o 4 kilometry na 254 km/h a z 0 na 100 km/h spadlo o desetinu na rovných 6 sekund. Čas na okruhu ukazuje a dokazuje, co dokáže udělat dobrý set pneumatik, ale na obyčejných silnicích byste potřebovali bionické spojení, abyste opravdu ucítili rozdíl mezi tímto a standardním autem, protože přírůstek výkonu je spíše vědecký než smyslový. Nejdůležitější je, že nic nebylo zničeno. Nové gumy nevyvolávají zatáčení volantem při prudkém zrychlení, řízení není hrubší a nehučí.
Co tu vlastně máme, je skvělé auto přetvořené v něco ještě lepšího. Je o 16 500 korun dražší než současně nejlepší RS s nejlepšími vlastnostmi, ale to neplatíte pouze za extra výkon. Přibyli Trophy nálepky, nová litá kola (černé s červeným lemem – zároveň máte na výběr ze speciálních barev - vezměte si Tekutou Žlutou - je lesklejší, hlubší a je dražší). Můžete také dostat přístup na všechny Renaultsport dny, kde se pořádají jízdy na trati pro veřejnost, což by vás vlastně vyšlo na víc než 16 500, kdybyste šli na všechny.
Proč vlastně, nemělo to všechno RS po celou dobu? Je to část obchodního plánu. Zcela brutální a do klece obalená verze je ještě daleko, pokud se vůbec uskuteční, ale ještě bude na příští rok model druhé fáze. Tenhle měl prozatím zaujmout pozornost. Ale je tu zvěst, nezapřená ani šéfem RenaultSports, že tento motor by mohl být standardem ve face-liftovaném autě, které bylo vyvíjeno celý rok, což nám přijde nepřiměřené na jeden rychlý čas na okruhu a limitovaný počet na 500 aut.
Pouze 50 těchto aut přijde do Británie. Ale pokud nejste na seznamu čekatelů, zde je malá rada. Zapomeňte na extra výkon, protože to je pouze část příběhu. Vběhněte k distributorovi pneumatik a řekněte si o Bridgestone RE050A. Připevněte je na 19 palcové disky na obyčejný Megane Cup. A už jen sledujte, jak vám budou padat časy na trati.
Líbí se nám: O trochu více výkonu a přilnavosti
Nelíbí se nám: Ve skutečnosti nejde cítit rozdíl
Verdikt: Zlepšení výkonu a přilnavější pneumatiky udělali hot hatch ještě více "hot"
Výkon: Z 0-100km / h za 6.0 sec, max. rychlost 250 km/h
Technické údaje: 1998 cm3, 4-válec, přední náhon, 265 koní, 360Nm, 190g/km CO2
Co si přát: Barvu - Tekutou Žlutou
Čemu se vyhnout: Hm, sousedovic kočce?