Recenze Renaultu Captur – extravagantní Francouz
Moji přátelé vědí, že jsem velký příznivce vozů německé provenience. Baví mne jejich ortodoxní design, bezchybná přesnost a nepřekonatelná výkonnost. Občas,velmi zřídka, když je příhodná konstalace hvězd se mi však v zorném poli mihne vozidlo, které do této škatulky nepatří. Je to těžké přiznat, ale je to tak. Přestanu již ale s těmi tajemství a odhalím vám, kdo je ten krasavec. Není to nikdo jiný než nový Renault Captur a v dnešní recenzi si mu podíváme pořádně na zoubek. Za zapůjčení předváděcího vozu pro recenzi děkujeme Renault Zličín.
Zaujmout především
Renault u toho vozu vsadil vše na jednu kartu a očividně se povedlo. Záměrem bylo vytvořit vozidlo, které zaujalo svým neotřelým vzhledem a nabídla svému majiteli velké možnosti personalizace. Ano slyšíte správně, vybírat budete z osmnácti dvoubarevných a devíti jednobarevných variant. Pokud by vám ani toto nestačilo, sáhnout můžete po dalších pěti barvách disků a čtyř interiérů a sedmi volantu. Picasso by určitě radostí zaplesal.
Ti znalejší již jistě pochopili, na koho tím Renault cílí - manažeři to jistě nebudou. Hledáček Renault se zaměřil na ženy a mladé lidi, kteří si jej jistě zamilují.
"Nejsem jenom krásný, ale také šikovný"
Renault sám řadí Captur do segmentu SUV. Ve skutečnosti má své místo někde mezi hatchbackem, MPV a terénním vozem. Pokud budeme pokračovat ve výčtech superlativů, nesmí zde jistě chybět úspornost jednotlivých verzí. Technické parametry jsou opravdu velmi zajímavé. S naftovou verzí se dostanete ke spotřebě 3,6l na sto kilometrů. Reálný test Renaultu Captur pak ukázal, že po Praze se dá jezdit za 4,2 litru a to už je hodně slušné. Zajímavý je také režim ECO, který dle slov výrobce stlačí spotřebu ještě o dalších 10%.
Rozměry Renaultu Captur
Délka: 4122 mm
Rozvor: 2606 mm
Šířka: 1778 mm
Výška max.: 1566 mm
Výška min.: 1566 mm
Nastupte si prosím
Renault u interiéru vychází z osvědčeného konceptu modelu Clio. K dobru je nutno ale přičíst vyšší sezení a to o celých 10 centimetrů a podélně přibyly další dva centimetry navíc. Bohužel však při srovnání s ostatními SUV je na tom Captur nejhůře. V interiéru najdete také několik vylepšení, které jistě potěší. Prvním z jmenovaných je potahy sedadel na zip. Snadno je tak můžete sejmout a vyprat, případně vyměnit.
Pokud jste si někdy stěžovali ve svém voze na nedostatečnou prostornost přihrádky u spolujezdce, tak vězte že zde se Renault udělal další krok kupředu. Přihrádka nemá klasické vyklápění ale je řešena jako vysouvací šuplík.
Kaplička a samotné přístroje jsou velmi pěkně vyvedené. Líbí se mi kombinace analogových ukazatelů s těmi digitálními. Fajnšmekry také jistě zaujme ukazatel ekonomičnosti jízdy. Je řešen pomocí barevného proužku, který dle stylu jízdy mění barvu od zelené po tmavě oranžovou. Co která barva znamená není jistě nutno představovat.
Cena, předváděcí vozy a kde koupit?
Pokud vás dnešní recenze a celkově a koncepce Renaultu Captur se vám líbí, vřele doporučuji si objednat testovací jízdu. Předváděcí vozy jsou vám k dispozici u oficiálních prodejců Renault. V Praze je jím například Renault Zličín. V autosalónu je vám také k dispozici široká paleta skladových vozů tohoto modelu. Ceny vozu jsou opravu velmi přívětivé, v době psaní recenze se benzínová verze s motorem 0,9 pohybovala v oficiálním ceníku od 309 tisíc. Pokud se vám zdá i tak cena vysoká, můžete také zkusit nějaký osvědčený bazar.