Prozkoumejte rodokmen GT-R
Je rychlejší než mnohem dražší auta a stále je nedoceněný. Například XKR-S za 2 700 000 Kč, GT-R stojí jen 750 000 Kč, což znamená. že Jeremy je z toho poněkud nejistý.
K oslavě tak hloupého stroje, jako je XKR-S, jsme vystopovali historii GT-R a to z dopisů mezi Nissanem a jeho vynikajícím vedením.
Některé z vozů, vám mohou připadat neznámě, jelikož byly určeny jen pro Japonský trh, ale přesto...my je chceme všechny!
C10 Skyline, byl vyroben v červenci 1968, následně na podzim jej představili na Tokijském autosalonu. Do prodeje se dostal v únoru 1969. Poháněl ho motor S20 – vysoký výkon 24 ventilového DOHC dosahoval maximální rychlosti 200 km/h a 400 metrů zvládl za 16,1 sekundy.
Další generace se objevila v roce 1973, jako C110 Skyline. Vyrobili pouze 197 kusů a to kvůli zpřísnění emisních limitů. To byla poslední velko-výroba, další GT-R postavili až R32 v roce 1989.
Orlí oko pozná, že tohle není GT-R. Ale zaslouží si pár řádků. Důvod? Za prvé, GTS-R je příbuzný GT-R. Za druhé, představuje 7. generaci Skyline (R31), začala se vyrábět v roce 1985 a navíc, měl 6ti-válcový DOHC po ukončené C110. Květen 1986, objevilo se kupé GTS, dále v srpnu 87, kupé GTS-R, s motorem založeným pro závodní skupiny třídy A.
Květen 89, spuštěna výroba 8. generace Skyline. Odznak GT-R tak po 16. letech znovu ožil. R32 dostala řadový 6ti-válec DOHC 2,6 litru, elektronické rozdělení točivého momentu na 4 kola a více prvkovou nápravu. Čest, si nové GT-R vybojovalo tím, že neprohrálo jediný závod v celém Japonském mistrovství.
9. generace Skyline (R33), byla představena již v roce 1993 na 30. Tokijském autosalonu. Vyrábět se začal v lednu 1995.
Tento kousek byl postaven s homologací NISMO a byl určen pro 24 hodinový závod Le Mans. Nyní je na prodej, ačkoliv nikdy nebyl uveden na trh. Vůz na obrázku je registrován v Británii. Nezkoušejte s ním závodit, prohrajete.
Světlo světa spatřil v lednu roku 1999. R34 Skyline GT-R byl první automobil s LCD obrazovkou, která vás informovala o míře přetížení. Pod kapotou ukrýval 2.6 litrový, 6ti-válcový motor s turbem a pod podlahou se ukrývala 6ti-stupňová manuální převodovka.
Již to není Skyline, ale vzdálený příbuzný R35 GT-R. Jako R32, R33 a R34 GT-R, má pohon všech kol, dvojité turbo, 6 válců (avšak není řadový, nýbrž do V). Poprvé udělali i evropskou verzi, prodávat se začala v roce 2009, novější model zaznamenal navýšení výkonu na 530 koňských sil (395 KW).
Chcete se dozvědět něco více o novém GT-R? Přečtěte si článek...