Projeli jsme Audi A5 3.0 TDI SE

Projeli jsme Audi A5 3.0 TDI SE

Audi A5 3.0 TDI SE
Kdykoli, když uslyšíte někoho líně obviňovat automobilový průmysl tím, že odmítá jít s dobou, rychle ho profackujte a vmeťte mu do tváře tuto skutečnost. Před pouhými čtyřmi lety se Audi A5 předvedlo s dieselovým motorem 2.7 V6 (187koní). Motor vynikal jak ve spotřebě, která se pohybovala okolo 5 l/100km, tak v emisích CO2, která činila 157g/km. Nový motor 3.0 V6, který pohání faceliftovanou A5, je o 14 koní silnější a produkuje o 23% méně oxidu uhličitého. Také dojezd na plnou nádrž se protáhl o 30%. Kdyby u leteckých společností jednali alespoň podobnou rychlostí jako u Audi, měli byste být nyní schopni létat do New Yorku na pipetu letadlového paliva.

Takže ano je čas na obnovení středního věku A5 a zářivé ekologie. Vizuálně se Audi A5 ve verzích kupé, cabrio a Sportbacs změnilo ve vizi nových Audi, což je překopávka nové přední linie s novými LEDkami. Výsledkem této práce je to, že stejně musíte postavit vedle sebe nový i starý model, abyste je od sebe s jistotou rozeznali. Není v tom ale žádný problém. A5 vždy byla jedna z nejlépe vypadajících Audi, takže designéři jsou jednoznačně přilepeni k mantra statusu quo, snažit se nic nekazit tím, že se pohybují v již zajetých kolejích.

Další práce byla provedena pod kapotou. Ačkoli nejsou ostatní motoristické eko-inovace tak efektivní jako Diesel V6, stejně jsou špatnou zprávou pro vládní silniční daň. Nová 1.8 turbo benzín (168koní) dokáže zůstat jen na své pravé poddimenzované straně. Většina lidí ale sáhne po dieselu a to po nejlevnějším z nich, který se svými 2.0 (175koní) zvládne 4,7 l/100 km s emisemi pouze 122g / km. Pokud však můžete, doporučujeme vám šáhnout všema deseti po 3.0 V6. Ekonomicky a emisně se téměř vyrovná dieselu, a k tomu se nabízí jak užitečný slimák s extrémním točivým momentem.

Další významnou změnou je zde nový elektromechanický systém posilovače řízení, který ušetří palivo tím, že drží kola rovně. Je to trochu divné. V Audi nikdy nebylo řízení cítit a nový systém to nijak nezměnil. Stále je dostatečně rychlé a přesné, ale ještě trochu vzdálené. Není tu ale žádná zmínka o vylepšení, o jedné pořádné chybě našeho mazlíka Audi, převodovky CVT Multitronic. Nějaké změny tu ale být musí, protože je mnohem decentnější, než tomu bývalo.

Takže tato spousta menších vylepšení drží A5 přímo v čele třídy kupé. Efektivní, neboli Audi.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner