Porsche Panamera V6

Porsche Panamera V6


Nejprve si začněte zvykat na eleganci s malou avšak koncentrovanou hromádkou luxusních vozů a teprve poté, se pusťte do něčeho trochu skromnějšího a relativně levnějšího. Panamera S, 4S a všemocné Panamera Turbo nás trochu překvapily, takže teď před sebou máme Panameru a Panameru 4 – dvě verze luxusního salonního Porsche. Jedna s pohonem na dvě kola, druhá na všechna čtyři a obě vybaveny V6 o 300 koňích.

Odkazovat k oběma jako k 'základním automobilům' téhle řady, se může zdát trochu nevychované a to především proto, že cokoliv s V6 a 300 koňmi pod kapotou, se nedá považovat za chudokrevné. Přesto je však tohle něco, s čím Panamera teprve začíná, takže to přece jen základy jsou. Čísla jsou dost slušná: 0-100km/h za 6.3 sekund pokud si vyberete PDK dvojitou převodovku (převzetí PDK do Velké Británie je už na 100% jisté), a na dálnici dosahuje rychlosti 260km/h.

S volitelným příslušenstvím buďte opatrní – a že je ho tady opravdu spousta. Přesto ale není vše úplně bezchybné. Do 2000 otáček zní V6 dobře, ale nad 2000 začne trochu namáhavě hučet. Tenhle automobil je sice docela rychlý, ale musíte držet motor v otáčkách, což je v takovém luxusním sportovním automobilu trochu zvláštní. Servořízení je také trochu zvláštní: občas se zadrhává, ale místy je naopak zatraceně rychlé. Předek vozidla je znatelně lehčí, zacílenější a také trochu nervóznější – přestože se v podstatě vůbec nezměnil – což je opět maličko zvláštní, když vezmeme v potaz chování zbytku automobilu. Ale i přesto… Docela se mi ta absolutně standardní jízda s pohonem na dvě kola líbí. Přestože zde není to jednoduché bručení V8, na V6 je něco o trochu méně zastrašujícího a s hmotností 1 730 kg je také o dost lehčí. Směr mění s překvapující lehkostí a celý automobil vše zvládá daleko lépe, než by byl samotný V6 schopen, takže máte spoustu prostoru na hraní.

Popravdě, jakmile najdete pěknou hladkou silnici a zvyknete si na vrozené chování tohoto vozu, tak i přesto, že není moc zábavné proplétat se úzkými cestami, nehledě na to, jak výkonný automobil je, s malou Panamerou se po nich můžete prohánět poměrně efektivně. Turbo vám sice nezaručí, že za vámi zůstane ohnivá čára, ale je mnohem výkonnější, než se zdá.

Na nerovném povrchu se ale pohybuje trochu obtížněji, a jakmile si zvolíte všechny dostupné a volitelné možnosti, je tady znepokojující podoba se základní Panamerou V8 S, pokud ale dokážete odolat volitelným knoflíkům a tlačítkům, začne vám Panamera dávat jistý, a trochu zvláštní, smysl. Stále bude ošklivá, ale nejsem si jist, že by se vám podařilo mě vylákat z E63. Základní Panamera je ovšem daleko přitažlivější, než byste si mysleli.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner