Porsche 911 GTS vs Audi R8 Spyder

Porsche 911 GTS vs Audi R8 Spyder


Tohle je zatmění kabrioletových superaut, chvíle, kdy se ve velkolepém momentu překryjí dva automobily z odlišných orbitů. R8 Spyder vždy sledoval vznešenější finanční smyčku než 911 Carrera cabrio – cena R8 poháněné V10 začíná na 3 miliónech, zatímco 911 můžete dostat od 2 miliónů – ale s představením této nové rozpočtové verze R8 V8 a 911 GTS, se elegantně spojili dva němečtí giganti. Pravda, 911 Turbo dlouho pokoušela kupce vrcholových automobilů, kteří by neotevřeli svou šekovou knížku, kvůli menší, než šestimístné částce, ale pro pořádek, 911 kabriolet GTS s pohonem na zadní kola za 2,3 miliónu je nezmapované území.

Pamatujte, že GTS je pro řadu 997 Carrera posledním úspěchem až do podzimu, kdy se objeví zbrusu nový 911. Má přirozený přídech a 3.8 litrový šestiválec produkuje 402 koní skrze zadní kola, což znamená, že GTS zaostává za V8-poháněnou R8 jen o 22 koní. Na silnici jsou si oba kabriolety dost podobné. Oba zrychlí z 0-100 za 4.8 vteřiny a jejich maximální rychlost je 300 km/h. V testu na rovné trati s nimi málem vyletíte ze silnice a zároveň ztratíte všechny vaše body dřív, než byste mezi nimi stačili rozmáčknout Suzuki Rizla. Ale na klikaté silnici třídy B, budete rychlejší v R8. V zatáčkách je její řízení neuvěřitelně snadné: jednoduše nasměrujte čumák do zatáčky, věřte nadpřirozené rovnováze a přilnavosti pneumatik a vrhněte se do zatáčky s vlnou údivu nad vaším nově objeveným talentem. Tohle auto je prostě skvělé.

Když chcete zatáčkou protáhnout 911, je to mnohem složitější úkol. Tah obrovských zadních pneumatik je téměř nekonečný – GTS má stejně širokou záď jako Carrera s pohonem na všechna 4 kola – ale když zamíříte do zatáčky, je zde malá počáteční váhavost, vyžadující chvilku práce s koly, než se zařadíte přesně do toho směru, kterým chcete jet. Z části je to kvůli nervóznímu GTS řízení, které je daleko živější, než pasivní a přívětivější řízení v Audi. Když se přiblíží svým limitům, dostane se vám od 911 větší zpětné vazby, avšak na úkor menší plynulosti. Je to velmi talentovaný vůz, ale chvíli vám bude trvat, než si na jeho limity zvyknete. V R8 si budete připadat jako hrdina okamžitě.

Pokud jste ale nájemný vrah nebo přehnaný introvert, nebude pro vás Audi ta pravá volba. Známá silueta 911, jehož proporce se od roku 1760 nijak nezměnily, vám dovolí anonymně zapadnout na britských silnicích. S R8 ale nebudete mít šanci, obzvláště ne v bílé úpravě typu „Hollywoodský zubař“. R8 se prodávává pouze 4 roky, ale stále přitahuje pozornost velkého počtu lidí. Vaše publikum nebude zklamáno ani jejím zvukem: na plný plyn vydává R8 řev NASCAR, kterému se brebentění 911 nemůže rovnat.

Staroušek Porsche ale stále dokáže R8 v jistých ohledech trumfnout. Například sedadla. A ekologičnost – šestistupňový manuál 911 má výdej 254 gramů CO2/km oproti R8 a 337gramů CO2/km. Ale kupovat si superauto kvůli jeho sedadlům a ekologii by bylo jako objednat si striptérku, aby vám zatančila na klíně, protože je vám trochu chladno na nohy.

GTS je jeden z nejlepších kabrioletů v řadě 911 – je rychlý, podmanivý a má skvělé jízdní vlastnosti. Ale vysolte za něj své těžce vydělané peníze a garantuju vám, že velmi často – možná jednou týdně, možná jednou měsíčně – přijde chvíle, kdy si budete říkat: "Sakra, kéž bych si koupil to kupé." 911 je v lehčí vrcholové formě mírně oslabena: má trochu neostré kulaté hrany, a je trochu nejistá ve svém účelu. R8 vám připadá ještě lepší než její vrcholoví sourozenci. Je to seriózní supervůz, jehož verze s V8 je stejně dobrá jako ta s V10. Zkuste zastínit tohle.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner