Nový RR Evoque: první jízda

Nový RR Evoque: první jízda

Evoque prototype
Může nový malý Range Rover potrápit BMW X3 nebo Audi Q5?

Bylo to jako nějaké směšné a zdlouhavé teenagerské škádlení. Poprvé se Evoque dostalo do povědomí veřejnosti v červenci loňského roku. Od té doby ze sebe bezdechu odhalovalo čím dál víc. Nyní jsme se konečně dočkali prvního uspěchaného fyzického kontaktu za kůlnou na kola. Bylo mi umožněno se v něm svézt.

Nicméně, jak už jsem říkal, byla to jen taková rychlovka. Škádlení ještě bude pokračovat po mučivě dlouhou dobu, protože automobily pro výstavní haly se dostanou na veřejnost až v létě. Tohle nebyl silniční test, ale pouze krátká projížďka s prototypem na testovací trati.

Říkali, že to už byl téměř dokončený prototyp a trať byla rozmanitá natolik, aby nám poskytla dostatek užitečných informací. Jako například: jezdí stejně dobře, jako vypadá? Ano.

Palivo bude nejrychlejší hnací jednotkou. Je to 2.0 turbo s přímým vstřikováním z posledního Mondea, ale je poháněno 240 koňmi. Motor byl zrekonstruován tak, aby umožnil obyčejnému Range Roveru být drsný jako terénní vozidlo. Dokonce běží, i když je nakloněn v úhlu 45 stupňů nebo jste v půl metrové vodě.

Dodává malému Range Roveru přesvědčující zrychlení a posiluje plynový pedál bez jakéhokoliv opoždění.
Má šestistupňovou automatiku. Nicméně jsem měl v plánu řadit ručně. Protože když to necháte jen na automatice, nezdá se, že by chtěla přeřadit dolů, dokud nesešlápnete pedál až k podlaze. Pak se do toho ovšem pustí přímo zběsile. A abych byl upřímný, čtyřválec nikdy nebude kultivovaný, jako bývaly V8 Range Rovery.

Nicméně jsem si více oblíbil 2.2 diesel s 190 koňmi. Ovšem ani ten není zrovna nejtišší. Je zde ale svolný otáčivý moment s velkým rozsahem otáček. Můžete tedy jet hladce, razantně nebo oběma způsoby a standardní manuálová šestistupňová převodovka pracuje dobře.

Oba prototypy mají 4WD systém, takže i na mokré silnici mají pneumatiky dobrou přilnavost. Řízení je natolik rázné, že vůz protančí úzkými zatáčkami takovým způsobem, jaký byste si nikdy se slovy Range a Rover nespojovali. Celá soustava je stejně dobře stabilní i na rovině.

Malá poznámka: Pokud přepnete do dynamického módu, elektrické řízení je příliš uměle samostředné. Myslím, že vývojáři o tom vědí, ale stále nemají čas, aby to změnili.

Jízda vám dodává ten krásný pocit z dlouhého cestování, který dělá ta nejlepší SUV tak relaxační. Avšak vynikající je způsob kontroly vozu. Díky němu patří velký potlesk MR adaptivní regulaci tlumičů, která využívá zdokonalenou verzi hardwaru z Ferrari. (Upřímně – jedná se o extra sadu magnetů pro rychlejší odezvu.) Napínají se, aby chránily automobil před velkými nárazy a hektickými zatáčkami a po zbytek času je díky nim jízda dokonale klidná. Všechny hrboly a výmoly jsou zjemněny s elegancí luxusního automobilu.

Kostra vozu je silná, pevná a všechno je s ní dobře propojeno. Zdá se, že i na prototyp, je to velmi kvalitní automobil. A to je podstatné. Je menší a nižší než Q5 nebo X3, ale bude stát přibližně stejně. Tyhle vozy jsou tvrdé jako žula a Evoque se jim musí vyrovnat.

Kromě toho, Evoque se vám bude zdát drahé, protože vám poskytne náležitě luxusní interiér. Q5 a X3 jsou jen vyšší verze velmi běžných (ač vynikajících) Audi a BMW. Evoque je však něco jiného. Má svůj elegantní styl a materiály Range Roveru, stylově inovovány a upraveny pro novou generaci.

Přál jsem si, aby otevřeli bezpečnostní bariéry testovací trati a nechali mě jet dál.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner