Nissan GT-R


Je poměrně známou skutečností, že 41% veškerého celosvětového provozu, se týká Nissanu GT-R. A těď Nissan uvádí na trh vylepšenou verzi sportovního super auta. Proto je důležité, že si svou polívčičku přihřeje i TopGear.

Nicméně, v přímém rozporu s internetovými zvyky a testy máme fakta a přímé zkušenosti, abychom se dobrali výsledku.

Motor GT-R 2011 je nadupaný 530 koňmi. To znamená vylepšení o 9%. Vždycky jsem si říkal, že 5% není dost na to, abyste to poznali (a ve skutečnosti se to opravdu u většiny motorů ztratí), ale 9%? Tohle vážně ucítíte.

Je to ten správný tuning ze staré školy, mimochodem žádná předělávka. K dispozici máte nové sací a výfukové systémy, takže přes válce projde více kyslíku a tím i víc paliva na pořádný rockec.

Výsledkem je změna – téměř transformace – charakteru motoru. Má stejný rozjezd jako před tím, ale jízda je teď mnohem bláznivější a divočejší. Máte pocit, že je progresivní a více předvídatelné. A zároveň vám to úplně drtí lebku.

V den, kdy jsem v autě jel, byly silnice biblicky mokré. Omlouvám se, ale zdržím se komentářů ke změnám na podvozku. Máme tu nové vzpěry z uhlíkových vláken v motorovém prostoru, nové tlumiče, nové pneumatiky a trochu jiné nastavení geometrie. Cílem má být, abyste víc cítili přední část. To bych ale neřekl.

Ale nové sedačky jsou hezčí a mírně zesílená kabina působí dražším dojmem. Přední část karosérie vypadá, jako by ji vytvářel jeden tým a ne několik jedinců, kde měl každý z nich na starosti několik čtverečních centimetrů.

Tohle všechno je důležité, protože nové GT-R s sebou přináší i nárůst ceny na 1 967 833 korun. Jsou v Nissanu nenasytní? Asi ne. Dovedete si představit, že by vám dalo Porsche 55 koní navíc jen za 10 táců? A hodnota japonského Yenu od uvedení originálního GT-R na trh spadla. Nová cena už zahrnuje vyšší, 20% DPH, takže koupí GT-R přispějete více na naše národní školy a nemocnice.

Mimochodem, pro běžné pomluvy z třetí ruky, prázdné spekulace a zbytečné přestřelky stačí, když do jakéhokoli vyhledávače napíšete „Godzilla.“ Dozvíte se, že nové GT-R má propracovaný systém náhonu na 4 kola, který se při pomalém parkování přepne na náhon na 2 kola. Díky tomu se vytratilo vrzání a skřípání u pohonu. Je to pravda. Také se dozvíte, že toto nastavení má při všech rychlostech, aby se zvýšil pohon. Tohle a dalších 63% všech informací ohledně GT-R na netu, jsou naprosté hlouposti.

A ano, 63% je další vymyšlené číslo.

zdroj: Nissan GTR

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner