Mercedes-Benz CLS-Class 63 AMG

Mercedes-Benz CLS-Class 63 AMG

Na novém CLS63 AMG existuje jen jedna věc, která by vás mohla popudit a to je jeho jméno. Jsem si jist, že někde v hlavním ústředí Mercedesu pro něj existuje solidní německý důvod, ale po letech spolehlivého určování velikosti motorů, se to najednou ukázala být lež. Takže místo 6.3litrového hromotluka, kterým se chlubili, máme nyní jen 5.5litrový motor. Co se stalo? Vyrobil jich někdo hodně, takže je museli spotřebovat? Nebo ho Hans uprostřed vývoje zničehonic odhodil jako kus masa a rozhodl se, že všechny velké AMG V8 budou najednou o 800cm3 menší a budou mít dvojité turbo?

Ať už je to jakkoliv – a vím, že BMW dělá to samé – není to velký problém, ale zvýrazňuje to, jak je zbytek nových CLS AMG bezproblémový, když jediné, nad čím můžete remcat, je jeho jméno. A nejlepší způsob, jak se tomu vyhnout je nasednout do něj a jet co nejrychleji a co nejdál. Přestože je každý váš krok monitorován, kontrolován a občasně omezován Tronickou armádou, je velká možnost, že se jím budete chtít svézt ještě jednou. CLS AMG totiž posiluje, hýčká, spojuje a stimuluje tolika způsoby, že vás opravdu donutí přemýšlet, jestli byste někdy chtěli jiné auto než tohle.

Možná že “potřeba“ je špatné slovo. Někteří lidé v podstatě nemusí potřebovat víc, než jen základní model, který je stále ověnčen více technologiemi než pokoj puberťáka a větším luxusem než pult u Chanelu. “Přání“ je pravděpodobně lepší slovo, jak to popsat. A u CLS AMG těch přání bude hodně, počínaje motorem o velikosti čtyři, který nese název velikosti šest.

Známý také jako M 157, tenhle turbomotor V8 vojenské třídy produkuje neúprosných 518 koní a otáčivý moment dělá 670 Nm (to je o 11 koní a 664 Nm víc než výstupní jednotka 6.3) díky opatrnému žonglování s palivem a směsí vzduchu. Přímé vstřikování s piezoelektrickými vstřikovacími tryskami a nastavitelné váčkové hřídele optimalizují digesci motoru. Chlazení pomocí vzduchu a vody ho chrání před explozí. A řízení dynama – ubírá jen tehdy, když je to nezbytné, než aby oslabovalo výkon tím, že je neustále ve smyčce. Plus stop/start systém ho chrání před spotřebováním celé nádrže, než se dostanete k nejbližší benzince nebo použijete k roztočení kol plachty.

Mercedes tvrdí, že 157 žere míň než AMG 6.3, což zní jako šílenství. Ale to teď necháme být. Nicméně společnost také tvrdí, že 157 vybavená doplňkovým AMG výkonnostním balíčkem, žere stejně paliva, ale zároveň nabízí o 32 koní a 96 Nm navíc plus maximální rychlost 300km/h, místo 250km/h, které nabízí původní verze. Trocha mechanické a statické magie, která je způsobena zvýšením maximálního nasycení turbomotoru z 14.5psi na 18.8psi. Které CLS ho mají, poznáte dvěma způsoby: uhlíkový kryt motoru a červená brzdová měřítka - pokud stojí auto v klidu a šedá kovová skvrna s uhlíkovým zadním spoilerem - pokud je v pohybu.

Dalším klíčovým přispěvatelem k tomuto znovu nalezenému zdraví a výkonnosti je AMG sedmistupňová převodovka Speedshift, což je také hodně lstivá věcička. Místo aby k přeřazení rychlostí používala měnič točivého momentu nebo SLS dvouspojkový systém (který je navržen pro motor s nižším otáčivým momentem) Speedshift používá startovací převodovku. Ta má 4 módy, z nichž jeden slouží k tomu, aby udržoval šťastné ochránce životního prostředí (a produkoval tahle šíleně nízká čísla spotřeby paliva), a zbylé tři dělají to samé pro řidiče. V módu řízené výkonnosti, také nazývaným C, motor naříká a umírá kdykoliv zastavíte, a převodovka řadí s rychlostí zastaralého jukeboxu. V módech Manuál, Sport a Sport Plus je ale všechno mnohem zajímavější. Motor přestane na každé křižovatce simulovat a vy si můžete užívat jízdu.

Což opravdu není moc těžké. Už standardní 2011 CLS mělo výhodu bytelného podvozku a přepracované kostry auta, díky čemuž získalo vizuální a řídící plynulost, kterou se E-Class tak těžce pokoušelo najít.
Přidáním unikátního programovatelného přizpůsobivého systému pérování se vše ještě vylepšilo. Obával jsem se, že z tohoto důvodu bude jízda těžkopádná, ale nebyl to ten případ. Ano, v zatáčkách je auto ploší, ale ne za cenu vašich zubů nebo páteře. Stejně i řízení ve vás vzbuzuje spoustu pocitů – mnohem více, než byste od auta takové velikosti a váhy čekali. Rozchod předních kol je téměř o 2,5 cm širší, což je zapříčiněno pečlivým sladěním řízení od kontaktu pneumatik se silnicí až k vašim dlaním na Alcantarově oděném AMG volantu.

Klíčovým komponentem, který je velmi vkusný, jsou 48 centimetrová titanová propracovaná kola, která jsou široká, ale ne příliš. Tohle pomůže udržet autu směr i na nerovnoměrné silnici. 36centimetrové brzdy jsou méně skromné. Neměli jsme možnost zkusit je přehřát na trati, ale na silnici nám připadaly bezchybné. A pro případ, že by toho nebylo dost, za 266 000kč jsou k dispozici i z uhlíkové keramiky.

Na způsobu, jakým se CLS AMG prezentuje, je malé množství věcí, které jsou špatné a enormně velká hromada věcí, které jsou dobré. Je velmi rychlé, velmi pohodlné, řízení je překvapivě zábavné, vypadá lstivě - hlavně v matné barvě a máte z něj pocit, jako by měl životnost JCB. Ten příznak vůle bude nepříjemným problémem pro blázny do OCD, ale i tomu se dá vyhnout… odstranit úplně všechny příznaky.

zdroj: Mercedes-Benz CLS-Class 63 AMG

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner