Jsme neukáznění! Češi za volantem jedí, pijí a píší smsky
Zákaz telefonování za volantem není žádná novinka. Existuje však spousta dalších činností, které jsou možná mnohem nebezpečnější než používání telefonu. Zákon je paradoxně nijak nezakazuje.
Zkusme se i zde řídit zdravým rozumem. Pokud některou z níže uvedených činností vykonávat musíte, je rozhodně lepší auto odstavit.
Statistika je v tomto případě neúprosná. Osm z deseti řidičů se při jízdě plně nevěnuje řízení. Data vycházejí z průzkumu společnosti LeasePlan, kterého se zúčastnilo více než čtyři tisíce řidičů ze sedmnácti zemí. Češi si zde vůbec nevedli dobře.
5 největších neduhů za volantem
Pokusili jsme se seřadit pět největších prohřešků podle nebezpečnosti. Nakonec sami uznáte, že telefonování není to nejhorší, s čím se můžete na silnici setkat.
1. Sex za volantem
Možná se budete divit, ale sex za jízdy nepatří mezi nic zvláštního. V USA například řidič při masturbaci způsobil hromadnou nehodu.
2.Čtení novin
Oblíbená kratochvíle řidičů kamionů. Co na tom, že noviny díky své velikosti notně komplikují řízení a otáčení stránek také není žádný med.
3. Líčení za volantem
Jednoznačně doména žen. Ze statistik vyplívá, že celé tři procenta tuzemských řidiček si za volantem zkrášluje svůj zevnějšek.
4. Psaní sms
Ve Velké Británii před časem proběhl průzkum, který ukázal, že řidič píšící sms se na
silnici chová hůře, než kdyby byl v lehce podnapilém stavu. Nebezpečnost "smskování" za volantem je daná především nutností sledovat display a vyťukávat znaky zprávy. Zatímco při telefonování s telefonem u ucha máme jednoznačně dobré povědomí o situaci kolem vozu, při psaní sms se to říci nedá.
5. Konzumace jídla
Komu z vás se už stalo, že mu při konzumaci jídla v autě spadl kousíček na šaty? Pozornost je rázem pryč a na nehodu je zaděláno.
Dopravní nehoda stojí firmy v průměru až 700 Eur
Špatné chování řidičů na silnici je velký problém i pro firmy. Z dat společnosti Lease Plan vyplívá, že každá silniční nehoda stojí firmu v průměru 700 Eur. Nabízí tak velmi chytře řešení, které dokáže zjistit na základě online dat přenášených z vozů potenciálně nebezpečné chování řidičů. První projekty aplikované v Itálii a ve Španělsku dokázali snížit nehodovost ve firmách až o 1/3.