Honda odhaluje svá elektrická sportovní auta
Honda nemá v rukávu schované jedno, ale hned dvě nová sportovní auta, a tady je to první: oficiální náčrtky konceptu Malého Sportovního Vozu EV. A když říkám malého, myslím tím malého. Velmi malého.
(Povídá se, že tím druhým je "nový NSX", který bude v lednu představen na motorshow v Detroitu a v červnu ve filmu Mstitelé. K tomu se ale ještě za chvíli vrátím.)
Takže nyní k tomu malému, jak už jsem říkal. Honda tvrdí, že tento malý koncept bude takovou předzvěstí nových sportovních vozů, takže to opravdu myslí vážně. Je ale trochu těžké zjistit, co přesně to je.
Navzdory jistým zprávám to nebude vůz, který by skončil v našem seznamu hlavních nepřátel; jelikož jako vůz s duší Hondy S2000 potěší Jeremyho a jeho dynamika Boxster zase potěší Jamese. Ještě své zbraně ale neskládejte, pánové.
Je to EV. Čistá elektronika stejně jako Nissan Leaf, jen o hodně víc kůl. A o jeho maličkosti nijak nepřeháníme. Svou velikostí se řadí do třídy japonských vozů, které se díky svým rozměrům vyhýbají placení parkovného – takže je přibližně stejně velký jako Mitsubishi Icar. A Icar, které bylo navrženo pro zámořský trh, včetně UK, se mi docela zamlouvá.
Pokud by tenhle nový koncept měl mít nějakého spirituálního předchůdce, byl by to chytrý dvoumístný kabriolet. A na tom není nic špatného. Navíc není vyroben z ničeho exotického, takže ani nebude moc drahý. Zní to zábavně?
V jiných novinkách z Tokia představuje Honda také standardní výměnný modul zvaný AC-X, doplněný o modré neonové osvětlení na bocích inspirované konceptem BMW i8.
Je zde také nezvyklá idea ruské matrjošky; elektrický Mikro vůz, který má uvnitř skrytý oddělitelný skútr na elektrický pohon, který zase má uvnitř skrytou oddělitelnou klasickou baterii.
Také je zde něco, čemu se říká E-Canopy - elektrická tříkolka a ještě RC-E, druh elektrické Fireblade. Je vidět, že Honda rozhodně neočekává, že baterie vyjdou v nejbližší době z módy.
A nyní závěrečné slovo o novém NSX. Honda dala jasně najevo, že i když už jednou přiměla Ferrari se červenat, znovu to opakovat nehodlá. Tentokrát je zde očividně nový cíl: lehká váha, poháněna V6, ale s elektrickými motory v kolech. Dalo by se říct, že vedle tohohle malého chlapíka se Honda rozhodla, že budoucnost sportovních vozů je bez viny.
BMW i8, máte někdo jiný návrh?