Historie BMW M5
Ignorovaný M535i s 218 koňmi se jako první sportovní sedan zapsal pod značkou M. Tohle je ten správný první M5. V pozdější době se s 286 koňmi a 3,5 litrovým rovným šestiválcem, odpinknul od M1. Z 0 na 100km/h mu to trvalo 6,2 sekundy a vrcholu dosahoval ve 244 km/h.
Jak samo BMW říká, M5 bylo velmi dobře poznatelné a podle jeho přední masky se odvíjelo téma, které definovalo tento segment...
1989 - 1995
Třetí generace 5-série pokračovala na téma nepochopený. První BMW M5 se zprvu totiž moc neuchytilo. 5 série byla posilněná motorem o 3,6 litru a 315 koních v první lajně, později se výkon zvýšil na 340 koní a v roce 1992 se přešlo na 3,8 litru. V obou případech šlo o rovné šestiválce.
Druhý a silnější motor se z klidu na 100km/h dostal za 5,7 sekundy a maximálky dosahoval v 283 km/h.
V těchto letech se poprvé na svět podívala i první verze Touring, tedy M5 Touring. Byl to nemocný a přetáčivý pes v jedné velké a ostré kombinaci.
1998 - 2003
Třetí generace BMW M5 byla představena v roce 1998 a v té době měla nejsilnější motor v historii výroby. 6,0 litru V8 o výkonu 400 koní. Z 0 na 100 se M5 dostala za 4,9 sekundy, ale nejvyšší rychlost činila jen 243 km/h.
2005 - 2010
5,0 litrový V10 o 400 koních. To jsou víceméně neuspokojivé titulky. Jako by další dvě díry a válce navíc, nepřinesli větší šmrnc, jak jeho předchůdce.
To je sice pravda, ale jen do té doby než zmáčknete kouzelné tlačítko „M“. Najednou totiž máte 507 koní a ocitnete se ve světě nádherného hluku a velkoleposti. Z 0 na 100 km/h se dostanete za 4,7 sekundy. Všechny omezovače budou vypnuty a maximálku dosáhnete při 328 km/h. Věřím, že semnou budete souhlasit, pokud řeknu, že to je opravdu úžasná a prostorná čtyřdveřová limuzína.
Výroba je již ukončena, prodalo se jich přes 20 000 za více než pět let. Takže jediné, na co teď budeme čekat, je nové BMW M5.