Hammond o úpravách aut
Skotové nedávno odhalili, že mladí lidé mají příliš velké očekávání o výši svého budoucího platu. Očekávají, že ve věku 30 let budou vydělávat 60 tisíc ročně, ale podle některých schémat, je velmi nepravděpodobné, že na jejich 31 narozeniny vydělávají více než 4000 korun za týden. Inu, na to mám pomocnou odpověď, neboli obchodní příležitost pro mladé nadšence do aut, i když mají jen nepatrné technické schopnosti vydělat milion liber a zajistit službu takové hodnoty, která je udělá králi. Prosím vytáhněte si zápisník a pokračujte ve čtení.
Není žádné tajemství, že mám rád starý Land Rover. Před pár lety jsem zašel tak daleko, že jsem se považoval za nadšence do upravování prosakujících a starých přepravek vyrobených desetiletí zpět, v Solihull. Takto do medií pronikla potenciálně nebezpečná odhalení. Moje těžce upravená černá 110, byla na stránkách časopisu, aby všem ukazovala tuto dobu a upoutala pozornost na (pro ně) bezvýznamné a štědré zásahy mnou, na ručně vyrobeném V8 motoru, nepřipevněném odpružení, držácích světel, předních i zadních os a tak dále...
Přehnané? Nuže, pak bych vám měl představit mou manželku na výročí naší svatby, s Land Roverem jako dárek. A ne obyčejným Land Roverem, byl to stejně starý kombik, jaký jsme koupili jako první rodinné auto. Vozilo nás, naši první dceru a našeho prvního psa na jednodenní výlety a prázdniny a dokonce účinkoval na naší svatbě, kompletně v mašli.
O deset let později, v jediném romantickém okamžiku, který jsme si za 15 let s Mindy užili, jsem vypátral stejného Landíka, koupil ho, nacpal na něj pár mašlí a zaparkoval ho před náš dům jako dar k výročí. O pár chvil fňukání později, jsme se v něm vydali do hospody na výroční večeři. Po okružní jízdě na mě ale dolehla hrozná myšlenka, jízda v něm je lepší, než v mém těžce upraveném Land Roveru - (až na pár kousků rzi kolem každého nýtu držícího tělo k těžce poškozenému podvozku a všechny ty malé škrábance a zvuky, které byste na něm také nasbírali po 350 000 km).
Řízení, po kterém se žádalo pouze to, aby ovládalo hubené a standardně dodávané pneumatiky, osazené na rovných kovových discích, bylo na pocit přirozenější a hladší. Dal jsem zadní nápravu z Discovery na mého Landíka, aby kotoučem vzadu vylepšilo brzdění. Hloupost - na autě jsou standardně kotouče vpředu a vzadu jsou bubnové brzdy, ale místo toho aby skučeli a kňučeli na protest proti zatažení uzdy toho znuděného a dobytého V8, oni zkrátka přenesou auto až do jemného konce. Okna nesyčí a ani se nechvějí při snaze udržet nával vzduchu při zvýšené maximální rychlosti o 10 mil, světla nevysávají baterku, i přes snahu alternátoru udržet krok s masivními požadavky stojanu se světlomety tak světlými, že by poskytly dostatek světla lodi narážející na pobřeží za bouřlivé noci. Je prostě lepší v každém směru oproti mému Landíku. Nebo abych byl přesný, je lepší v každé oblasti, kterou jsem já upravil. A zkušenost mi posloužila na to, aby mi potvrdila jednou provždy, co jsem už tušil, akorát jsem odmítl přijmout: a sice to, že úprava aut zkrátka nefunguje.
Ale už je dokonáno, upravoval jsem a lituji toho. A zde se vynořuje příležitost: pokud jste jeden z odpadlíků z vysoké školy, dívající se na bezútěšnou krajinu a uprostřed kariéry fantazírujete o změně, mohli byste udělat mnohem líp, kdybyste se dali na podnikání v napravování upravených aut. Vybudujte si sklad standardních součástek na auta, které se většinou upravují - vše od Land Roverů až po hot hatch-e - a nabídněte službu, kde byste vzali jejich smutné, zničené auta a vrátili byste je do rukou majitele čerstvé, vyčištěné a znovu šťastné.
Tahle práce by byla jednoduchá, protože byste prostě dali zpět všechno to, co idioti jako já byli schopni přidat pomocí kleští na dráty a trochy elektro-izolační pásky. Nebudete potřebovat víc než ovládání na dveře od garáže a základní nářadí. Pak už si jen užijte přízeň šťastných zákazníků a staňte se bohatými. Pak si kupte auto, které se vám líbí a nikdy ho neupravujte.
Tak, tento tip vám nechám zdarma...