Nový Ford Focus RS 500 2016

Nový Ford Focus RS 500 2016

Uf, žádný déšť. V pohoří Eifel v Německu je sprška vždycky rizikem a právě tam budeme jezdit dnes. Naštěstí je pařák. Suché počasí, je pro Ford Focus RS 500 s 350 koňmi a točivým momentem, který dosahuje 470 nm, zásadní. S náhonem na přední kola bude tah opravdu něco speciálního, a to i na hladkém asfaltu. RS500 se od RS Focusu liší. Bylo vyrobeno 500 vozů a 101 z nich šlo do Velké Británie. Všechny už byly prodané. A to i přesto, že RS500 stojí neuvěřitelných 1 003 119 korun. Cena je v podstatě totožná jako cena Fordu Focus RS 2016.

Web stránky Fordu napadl hacker jen kvůli RS 500

Pokud chcete mít představu o tom, jak je tento vůz populární, tak vězte, že webové stránky Fordu, které se věnovaly RS500, někdo naboural čtyři dny před tím, než byly oficiálně spuštěny. Během těch čtyř dnů, kdy auto ještě vlastně neexistovalo, bušilo na dveře prodejců dost lidí a dožadovali se RS500, takže by Ford mohl těch 101 aut prodat několikrát.

A ještě malé varování. Focus RS rozhodně není auto pro chlapy, kteří chtějí být nenápadní. Připravte se na to, že v RS500 budete hodně vidět. Vzali jsme tohle auto na závody v Nurburgringu a ani jsem nemohl spočítat všechny ty foťáky a telefony, které se na něj zaměřily. V tu chvíli jsem pochopil, jak se cítí všechny ty béčkové celebrity. Aby dosáhl výkonu 350 koní, má Ford vylepšenou řídící jednotku motoru, jiný výfuk, vylepšené proudění vzduchu a zvýšený výkon palivového čerpadla. Kromě těchto věcí je RS500 úplně stejná jako standardní RS, až na tu batmanovskou, černou matnou fólii na karoserii.

Pro základní Focus je poctou, že nový RS500 funguje tak úžasně. Jistě, musíte jet opatrně, pokud se nacházíte na hrbolaté cestě, nebo pokud prší. Ale když je krásný den, slunce svítí a ptáčci zpívají, je RS500 prostě magická.

Upřímně řečeno, 350 koní u náhonu na přední kola se dá ovládat. Než jsem nastoupil na start, myslel jsem si, že řízení tohoto vozu bude taková lekce v omezování se, ale není to tak ani trochu. Můžete být přesně takový chuligán, jak jste doufali. Nemáte pocit, že musíte dobržďovat, nebo že by 350 koní nějak změnilo vynikající vyvážení podvozku. Nastartovat, přidat plyn, při řízení mírně cítíte tah předních kol, a pak vyrazit na silnici a starat se jen o další zatáčku. Řízení je tak dobré, vlastně spíš intuitivní. Takže se nemusíte nijak zvlášť soustředit. Existuje jakási zpětná vazba, téměř jako u telekineze.

Ale tohle je opravdová drsňárna. V novém RS500 je točivý moment ještě mnohem větší, toulání se jen tak kolem, je teď ještě snadnější. Takže je to tady. Nejabsurdnější super hatchback, který má větší sílu, než základní Porche 911, a ve kterém může být jízda prostě relax.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner