Corvette ZR-1 Coupe

Corvette ZR-1 Coupe


Máte deprese? Tak to potřebujete Chevrolet Corvette ZR-1. Zaručeně zažene vaše chmury, zvedne vaši náladu a vykouzlí vám na tváři úsměv. Má takový pozitivní náboj, že se vám to nebude chtít věřit. Stačilo by v ní jezdit hodinu denně a už nikdy byste nepotřebovali doktora.

Stačí najít otevřenou silnici, šlápnout na plyn a bude vám jasné, že patří do úplně jiné ligy než 599. Tady v Británii si budete muset hlídat rychlost, protože to vytáhnete na 160km/h dřív, než se stačíte vzpamatovat. Do 3 000 otáček dominuje zvuk kompresoru, překročte ale tuhle hranici a ve výfuku se otevřou klapky, které umožní dominanci V8. Je to opravdu mocný zvuk, takový endorfinový V8 prášek.

Pro ty, kteří potřebují fakta, aby si ten pocit potvrdili: z 0 na 100 za 3.6 vteřiny a ze 160km/h úplně zastaví za 7 vteřin. Maximální rychlost je 330 km/h, což je naprosto dostačující.

Tohle vše díky 6,2-litrovému V8 motoru, o stejné velikosti jako v C6 'Vette, tento je ale vybaven kompresorem, díky kterému dosahuje 638 koní a 785Nm točivého momentu (z původních 430 koní a 551Nm). Váha zůstala nízká, tedy 1 500kg. Sečtěte vše dohromady a vyjdou z toho hodně děsivá čísla. Při pevném startu z místa usmažíte zadní pneumatiky, aniž byste si toho všimli, to zaprvé, za druhé a možná i tak trochu za třetí. A to i na suché silnici, se zadními pneumatikami, které jsou dvakrát tak široké jako u Golfu.

Zvláštním způsobem je to v podstatě vlk v rouše beránčím, jednoduše proto, že ZR-1 se hodně podobá základní C6, až na ten plexisklový panel na kapotě. Přesto tuhle podobnost nepovažujte za nedostatek technologií v ZR-1. Podvozek byl naprosto přepracován, takže namísto ocelového podvozku s plastovými panely dostanete aluminiovou a magnéziovou konstrukci v karbonovém kabátě. Díky tomu byla udržena nízká váha vozu a také přesně tam půjdou vaše 3 000 000 Kč.

Rozhodně nepůjdou do kabiny, protože tam je to stále 'klišé Americana'. Ano, najdete tu spoustu kůže, ale vyznačuje se moderním způsobem propracovanosti. A není zde ani mnoho prostoru pro hlavu.

A co se týká příčných listových pružin, nebuďte příliš skeptičtí – spolu s ovládáním Magnetic Selective Ride pracují na britských silnicích skvěle. Je skutečně překvapující, jak dobře jezdí a jakou má výbornou přilnavost – dokonce i ve sportovním módu se dočkáte takového souladu a vyspělosti, že vám to otevře úplně nový pohled na svět. V ostrých zatáčkách je pevná a předvídatelná, a přestože je to poměrně široký vůz a je k dostání pouze s volantem vlevo, nemusíte mít při rychlé jízdě strach, protože skrze volant a sedadlo se k vám dostane dostatek vjemů. Je brilantní. Kupte si ji a zahoďte Prozac.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner