Co nám může nabídnout honďácký elektromobil?

Co nám může nabídnout honďácký elektromobil?

Honda byla vždycky automobilkou, která se snažila posunout výrobu někam dál. Ve zkratce chtěla šokovat. V šedesátých letech ovládla závody Formule 1, ke konci minulého století dokonce jejich motory dominovaly nejvyšší závodnické soutěži. A pak přišla éra Hondy NSX, sporťáku, který se vyrovnal dokonce i Ferrari. Jak to ale bývá, i na Hondu přišly časy plné změn, a tak s novým tisíciletím začala automobilka produkovat jiné typy vozidel. Od sporťáků se přešlo k autům na pohodlné a pomalé jezdění po městě. Zmizela snad síla Hondy napořád nebo je nový NSX druhé generace předzvěstí rychlejšího směru, který bude automobilka v příštích letech udávat?

tg1

NSX pod ženskou taktovkou

Bylo takovým nepsaným pravidlem, že supersportovní auta byla vždy navrhována muži. To se však s novým NSX změnilo. Design superrychlostní Hondy totiž navrhl tým, který vedla Michelle Christensenová. A její práce byla zatím ohodnocena na výbornou. Pokud totiž hledáte eleganci, ale přitom futuristický vzhled s kapkou agresivnosti, tak právě nová Honda NSX je vaší krevní skupinou.

Spolupráce USA a Japonska

Honda NSX je vyráběna v americkém státě Ohio. A můžeme najít na autě zmínku toho, že auto není jen japonské, ale také americké? Lepší Hondy nesou v Americe název Acura, proto je znak na těchto autech pozměněn do tvaru A. Top Gear tento elektromobil testoval na okruhu amerického Monticello Motor Clubu. A jak v testu obstál?

Benzínový třiapůllitr najdeme hned za zády řidiče. Pod kapotou zase tři elektromotory se systémem rozdělení síly na kola. To vše poháněno silou 582 koní. Ten hlavní, zadní elektromotor je umístěný těsně před automatickou převodovkou s devíti stupni převodu a je přímo připojený na klikovou hřídel. Toto vozítko se také umí začít chovat jako čtyřkolka a zrychlení z nuly na sto dokáže vytáhnout za necelé tři sekundy. NSX taky můžeme přepnout do čtyř různých režimů – Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet nabízí možnost jet až tři kilometry jen na elektřinu, takže zvuk auta je utlumený skoro na minimum. Pokud ovšem využijete posledního režimu, který se hodí na závodní okruhy, z nové Hondy se stane rozzuřený býk v toreadorské aréně. Výfuk je otevřen naplno a pro úplný zážitek můžete vypnout stabilizaci, aby se poklidnému vozidlu odlepily pneumatiky od hořícího asfaltu.

Pořádnou rychlost Honda pocítila i v závodech Rallye Dakar, bohužel ne v kategorii automobilů, ale motocyklů. Osmou příčku týmu Honda South America zajistil Argentinec Franco Caimi. První místo si v dakarské rallye vysloužil Angličan Sam Sunderland na motorce týmu RedBull. Na další výsledky sázení na dakarskou rallye se můžete podívat zde.

Honda NSX

Honda NSX

Jistota v zatáčkách i praktický volant

Protože má Honda NSX těžiště opravdu nízko, zaručuje to uživatelům automobilů pocit setrvačnosti na cestě, a to hlavně při jízdě v zatáčkách. Sporťák překvapil také při jízdě na běžné silnici, kdy se pomocí magnetoreologickým tlumičům výborně přizpůsobí kvalitě vozovky pod sebou.

Upoutal nás také volant, který díky svému zploštělému tvaru umožňuje řidiči lepší výhled z kabiny a usnadní mu také samotné nastupování a vystupování z vozidla.

Cena tohoto japonsko/amerického sporťáku se vyšplhala na zhruba 5 miliónů korun, což odpovídá cenové hladině jeho konkurentů značek Ferrari i Audi.

Interiér Hondy NSX

Interiér Hondy NSX

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner