Clarkson a jeho vozový park

Clarkson a jeho vozový park


Jeremy se netají tím, že má rád rychlé Fordy. A za těch pár let co se prochází po naší matičce zemi, jich společně s dalšími značkami nasbíral pěknou řádku.

Jeho opravdu první auto byl Ford Cortina 1600E, který obsahoval 88 koní. Sportovní sedan byl jeden z mnoha klasických rychlých Fordů let 60tých a 70tých.

Při koupi VW Scirocco, se původně zamýšlel nad koupí VW Golf GTI, ale podle jeho slov „objevil jen Scirocco“, tak se ho rozhodl koupit.

Po zdařeném milostném vztahu, který si Jeremy vybudoval se Sciroccem první verze, se rozhodl koupit jeho další verzi. Verzi Mark 2 se rozhodl přezdívat „hrozné auto“ a to nejen proto, že se rozhodl nad koupí bílého volantu, aby ladil k barvě laku.

Nečekaně se u Jeremyho objevila náklonnost k Alfa Romeo, tak si v osmdesátých letech pořídil GTV6. Sám o něm říká, že je to nejhorší auto co kdy vlastnil, ale také argumentuje tím, že ten kdo nevlastnil alespoň jednu Alfu, není správný autosexuál.

Krásné BMW 3.0 CSL, je hojně přiřazováno ke zrodu třídy M. Jeho hliníková karosérie a velmi dobrý rovný šestiválec, spolu zajišťovali, že auto bylo rychlé a stylové.

Jakožto fanoušek tehdejší novinky (dveře otevírající se směrem dolů), si Clarkson koupil namísto žádaného Mercedesu CLK, BMW Z1. Prý si nebude kupovat auto jen kvůli převodovce. Zdá se že o pár let později změnil názor..

Něco jako nově stvořený fanoušek AMG, si Clarkson odkupuje SLK55. K autu si vytvořil vztah při útoku armádních ostřelovačů v jednom z dílů TG. Zároveň se mu líbil fakt, že na Top Gear trati byl rychlejší než Jamesovo Porsche Boxter. Na fotce je spolu s producentem Top Gear, Andy Wilmanem. Oba odjíždí z nemocnice, kde byli na návštěvě Richarda Hammonda, který byl léčen po své děsivé havárii v dragsteru v září 2006.

Paní Clarksnová si pořídila Volvo 850 R, které vlastnil, jak s oblibou říká, sám Terminátor. Velké Volvo bylo předchůdcem pro dnešní vysoce výkonná auta s přeplňovaným pětiválcovým motorem o 250 koních. Z 0 na 100 zajelo za 7,8 sekundy.

Ford Escort Cosworth 1993. Obsahoval 227 koní a v té době ho Jeremy popisoval jako jeho nejoblíbenější vůz. Před pár lety ho poslal do světa.

Jednoho dne se Jeremy nechal slyšet, že si pořídí Ferrari F355 GTS, ale aby nebyl jen další ovce ve stádě, tak ho prý koupí v zelené barvě….pak si stejně pořídil červené. Zvolil verzi bez střechy, tedy Spider a později toho hořce litoval. Zřejmě to totiž vedlo lidi k plivání dovnitř.

Jeremy prodal po pár návštěvách v myčce interiérů své Ferrari 355 a pořídil si Mercedes-Benz SL55 AMG. Velice chválil komfort, kterým prý tohle auto oplývá a podle jeho slov to je z hlediska výkonu oproti Ferrari „monstrum“.

Clarkson se pyšnil tím, že po dobu dvou let, co vlastnil Jaguar XJR, ho nikdy nemusel mýt. A že ho řídil až do rosvícení kontrolky paliva, jen aby se ujistil, že žárovka stále funguje.

Koupí Forda GT se Jeremymu splnil sen, který snívá už od 35 let. Když skládal hotovost, nečekal, že se krásný sen změní v noční můru, která ho nakonec donutí automobil vrátit a požadovat vrácení peněz. Hlavním důvodem byl paradoxně neustálý problém s alarmem.

Majitel značky Aston Martin, Ford, při vrácení síleného GT, půjčil Jeremymu Aston Martina DB9. Doufali, že si při vstřícném kroku Jeremy vezme GT zpět.

I přes velké poruchy s řízením, nebyl Jeremy zaujatý a předal svůj Lotus Elise manželce. Ta ho poslala zpět do Lotusu s prohlášením, že výfuk není dost hlasitý a že to mají napravit.

Je pravda, že je Jeremy fanouškem značky ford, ale M-REG Fiesta 1.3? Ne, ne..tenhle šrot za 10 000 korun koupil pro svou 10 letou dceru. Nakonec do něj usedl sám a proháněl si to závodním stylem okolo svého pole. Prý aby dobil baterku…

Během Top Gear testu Ford Focuse, se kluci shodli, že by se měl nazývat Ford Focus ASBO (ASBO je britská zkratka pro významy - bez síly a principiálního důvodu, rozptýlení od selhání vlády a pořádku politiky, recept na instituci samozvaných soudců a znak represivního populismu). Jeremy se však při natáčení nechtěně přiznal, že vlastnil jeden Focus z první generace a že na něj byl spoleh, měl pěkné křivé linky a výborně se řídil.

James May se k Jeremyho koupi Lamborghini Gallardo Spyder vyjádřil slovy – „Je to pouhé vyvrcholení hry, kterou Jeremy hraje s Richardem. Hru nazvali – nakupování na letišti“. Poté, co Jeremy auto zaparkoval, vrhnul se na hodnocení se slovy – „Naprosto geniální“.

Takže víme, že Jeremy je fanouškem značky Ford. Za ta léta se stal ale i fanouškem AMG, takže vyvrcholení této lásky k upravovaným vozům, byla pochopitelně koupě CLK63 Black Series. Jeremy se k němu vyjádřil slovy – „Je to hardcore, to už není auto, ale zbraň, měl by se na něj povinně dělat zbrojní pas“.

Zatímco byl Jeremy zaneprázdněn testováním všemožných exotických aut, jeho manželka také nezahálela a pořídila si Aston Martin Vantage V8. Přibil tak další sportovní vůz do sbírky.

Jeremy se také netají tím, že miluje Evo X, ale také se netají tím, že ho nemůže mít. Ve skutečnosti může, ale vlastní ho již jeho manželka Frances, což znamená, že kdykoliv má Jeremy choutky na trochu akce v lese, vypůjčí si ho.

Jakožto venkovský štramák, si Jeremy pořídil velké SUV - Toyota Land Cruiser Amazon. Výkon mu ale nestačil, tak nechal motor načipovat.

V roce 2009, Jeremy ve svém sloupku v Sunday Times řekl, že Range Rover TDV8 Vogue je nejlepší auto na světě. Aby potvrdil své tvrzení, šel a jeden si pořídil.

Ale i Jeremy potřebuje čas od času rozumný rodinný vůz. Jeho výběr padl na Volvo XC90, což pro mnohé mohlo být překvapení, ale Jeremy ho vlastní hned 3x. Jako hlavní přednosti chválí komfort, sedm míst a také fakt, že je víceméně ekologické vůči přírodě.

V posledních letech Jeremy nebyl největším zastáncem Land Roverů a mnoho lidí tak odvrátil od koupě automobilu od této značky. Alespoň že mluví z vlastní zkušenosti. Jeremy totiž vlastní F-REG Defender, který předtím viděl ve službách u švýcarské armády, tedy alespoň jeho žena ano. Jeremy v něm ale vyměnil motor za 3,9l V8 diesel.

Z důvodu, že jsou všechny moderní luxusní vozy na nic, Jeremy zvolil klasický Mercedes 600. Vůz nemá Bluetooth a díky tomu tak málem skončil v příkopu, kdy najížděl na dálnici a u toho telefonoval.

Pokud jste někdy přemýšleli nad tím, jak Jeremy upoutal svou ženu Frances, tak vězte, že to mohlo být auto. A právě R400, neboli jeden z nejbláznivějších sportovních modelů, postavených britským výrobcem Caterham, z 0 na 100 to zvládne za 4,7 sekundy. Je to oblíbené vozítko Frances a jednoho dne se slavný kritik restaurací, AA Gill, nechal slyšet, že krátká jízda, kterou zažil v autě s paní Clarkson za volantem, byla jeho nejhorších pět minut života.

Mezi jeho poslední přírustky patří Mercedes-Benz CL600. Pokud jste o něm ještě nevěděli, zde se sním máte šanci seznámit.

Jako bonus přikládáme momentku. Všichni jistě víme, jak moc Jeremy nesnáší Golf, takže pohled na to, jak se usmívá a vozí v golfovém kočárku, je poněkud paradoxní. Jízdu si ale vyzkoušel při natáčení Top Gear live v Austrálii.

Pokračováním v přehlídce vozového parku, budeme pokračovat u Jamese i Richarda. Sledujte dál portál tgear.cz a nepropásněte to...

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner