Bugatti Veyron, aneb jak šel čas

Bugatti Veyron, aneb jak šel čas

Bugatti Veyron

Ne vždy jsme tvrdili, že Volkswagenova záře myšlenek převzatá od Shakespeara je to nejlepší, ale to bylo předtím, než se vydali na strastiplnou cestu, kterou je Bugatti Veyron. I tak si ale nemůžeme pomoct a povšimněme si jedné poznámky z Twelfth Night (divadelní hra od Shakespeara) o jejich koncepci.

Nebuď vystrašený z velikosti. Někdo se narodí velký, někdo dosáhne důležitosti a někdo má sílu zapíchnout je. Je správné říct, že všechny tři možnosti směřovaly k Velkému Zlému Broukovi.

Ve skutečnosti k této věci nepotřebujeme brát ani básníkův charakter velkoleposti. Jeremy ho shrnul v pořadu před mnoha měsíci, když prohlásil: „je to nejlepší auto, které kdy bylo postaveno a nejlepší auto, které kdy uvidíme v našem životě“.

Narozen v cynickém světě, fyzice vzdorující síla a elegance, definice auta pro generaci benzínových šílenců, ano, tak moc je Veyron dokonalý. V samotném božském zájmu dostal šestnácti-válec a je schopný zrychlit z 0-100 za 2.5 sekundy. Každý den v týdnu.

Bugatti nedávno zveřejnila nový Grand Sport Vitesse, jedná o velmi rychlý roadster a díky tomu si myslíme, že je čas si připomenout všechny edice Veyronu. A je jich více než si můžete zapamatovat… 

Bugatti Veyron

Bugatti VeyronToto je standardní typ, z farmářského chovu Bugatti Veyron.  Celé je to o číslech. Mluvili jsme o osmilitrovém šestnácti-válci, o „W“ produkujícím 1001 koní a 1243Nm točivého momentu.

Z 0-100 to zvládá za 2.5 vteřin, z 0-200 to zvládá za pouhých 7.3 vteřin, 0-300 to zvládne za 16.7 vteřin a maximální rychlost je samozřejmě 407Km/h. Vše v balíku o váze 1888kg.

Bugatti Veyron Pur Sang

Bugatti Veyron Pur SangRaději byste měli mít litinové kameny, které vám na autosalonu pomůžou k ukradení Lamborghiniho blesku. Naštěstí, se Bugatti vyhouplo s jedním velmi vzácným kamenem: modelem limitovaným na pět kousků - Pur Sang edice.

Představená byla v roce 2007 na frankfurtském autosalonu a přeložit ji můžeme jako „čistá krev“. Říkáte, že se nic nezměnilo, kromě mechanické 100kilogramové váhové redukce? Není to tak úplně pravda, tento Veyron je dokončen syrovým hliníkem a karbonovým vláknem: v podstatě hřích barvit. Docela ohromující, opravdu.

Bugatti Veyron Fbg by Hermes

Bugatti Veyron Fbg by HermesJak se zdá, Ettore Bugatti a Emile Hermes, se potkali v roce 1920. Ettore chtěl na zakázku vyrobit kufr pro svůj Royale. O osm let později, v roce 2008 na autosalonu v Ženevě, se potkala tato dvě jména v Hermes edici.

To na co se díváte, je dvoubarevné lakování. Barva kapoty přecházející do vnitřku interieru. Osm paprsků zalité v leštěném hliníku, středy kol označené Hermesovým „H“, výdechy topení s Hermes obšitým okrajem, mřížka topení s integrovaným H motivem a interiér je zakončen telecí kůži. Také dokonce dostanete Hermes peněženku hozenou v koženém obalu. Smlouvání začíná na 38 miliónech.

Bugatti Veyron Bleu Centenaire

Bugatti Veyron Bleu CentenairePostaven ke stým narozeninám jako dárek společnosti Centenaire, překvapivě v modré barvě. Je  to nejznámější sportovní záře v modrém Bugatti odstínu,  která pokrývá karoserii a části motoru, zatímco štíhlé proužky na střeše a zrcátka jsou z leštěného hliníku.

Uvnitř je sněhově béžová kůže s prošíváním na sedadlech, nová LED světla a parkovací asistent. Protože si ho ceníte.

Bugatti Veyron Grand Sport

Bugatti Veyron Grand SportPravděpodobně znechucené z toho být dodavatelem světově nejznámějšího rychlého auta, Bugatti zaměřuje svůj značný rozum na trh s kabriolety. Takže když produkce dokončila 300 Veyronů coupe, bylo řečeno, že se firma ukáže na Pebble Beach, v roce 2008, s novým modelem: Grand Sport.

V té době to byl nejrychlejší roadster v této i jiných galaxiích. Vyznačuje se vyšším čelním sklem, stylizovaným denním svícením a odlehčenou průhlednou poly-karbonovou střechou.

Protože střecha nebyla pevná, Bugatti vyztužilo konstrukci skeletu kolem bočních prahů a převodového tunelu, B sloupky se zpevnily karbonovým vláknem a centrálně umístěným plátem pod převodovkou. Dveře jsou z karbonového vlákna a kůže je voděodolná.

Se střechou nahoře, dokáže GS pokořit 407 Km/h a se střechou dole je maximum 333Km/h. Ve skutečnosti, když otravná kapka deště útočí na vaši kůži, můžete kdykoliv otevřít inovovanou skládací střechu jako deštník, ale s touto střechou budete schopni pokořit jen 130 Km/h.

Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu

Jak se zdá, pan Bugatti mívá v lásce experimentování s kovy. Trocha vysvětlení - je to mechanicky identické, jako standardní Grand Sport, ale obsahuje modré karbonové vlákno a leštěný hliník. Čímž se stává zcela ojedinělým.

 

Bugatti Veyron L'Or Blanc

Bílé zlato, to je dnešní téma. To je význam přípony L'Or Blanc, který se pojí s jedinečným porcelánovým Veyronem. Je to první auto na světě, které má porcelán zvenčí i zevnitř. Středy kol, víčko oleje a palivové nádrže, EB znak na zádi, okraj středové konzole a zadní štíhlý střed, to vše bylo dokončeno v Číně.

A je jediné na světě. Jeho cena je 44milionu korun.

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super SportAh ano, teď můžeme vaši pozornost obrátit k černo-oranžovému nástroji hromů a destrukce, známého jako Super Sport. Pro jednou je to opravdu nejrychlejší verze normálního Veyronu.

Dostal větší turbodmychadlo a větší intercoolery k posílení síly z jedovatého osmilitrového motoru na 1.184 koní. Podvozek byl vylepšen zvýšením hlavních cestovních pružin, silnějším stabilizátorem, novými tlumiči a potahem vyrobeným výhradně z karbonového vlákna.

Dvě NACA trubky na střeše krmí vzduchem nový motor, zatímco přední sání bylo zvětšeno a přetvořeno. Jak moc tyto změny pomohly kapitánu šnekovy na Volkswagen  Ehra-Lessien testovací trati dosáhnout maximální rychlost 416Km/h a stanovit tak rychlostní rekord v oblasti produkčních aut? To je otázka. Nicméně poté se za volant usadil muž od Volskwagenu, jménem Pierre, který trpí nedostatkem strachu a udělal dvě kola.

Po těchto dvou kolech stanovil průměrnou rychlost na 431 km/h, čímž posunul rekord nejrychlejšího produkčního auta na světě a co je důležitější, ukradl Jamesův hrom. Zmetek.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse

Bugatti Veyron Grand Sport VitesseSprávně, Bugatti poznalo, že jejich Grand Sport klientela chce sílu Super Sportu s půvabem a kouzlem kabrioletu. Přichází Grand Sport Vitesse. 1.184 koní a 1497Nm točivého momentu, což je kombinace, díky které dostanete nejrychlejší a nejsilnější kabriolet na světě v celé historii našeho druhu. Můžeme bezpečně říci, že lidstvo může dát inženýrům od Bugatti srdečné poklepání na záda.

Ke kterému jednoduše a zdvořile přikývnete. "Díky"

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner