Bertone odhaluje Aston Rapide
Jaký jen vybrat dárek pro někoho, komu je tak sto let? Že by pár pohodlných bot, nový kardiostimulátor, nebo snad béžový OAP-mobil představený hochy z Top Gearu v pátém dílu poslední série?
Aston Martin naštěstí není skutečný člověk, a tak jej lze obdarovat něčím, co nepotřebuje brzdu s pískací hračkou. V Bertone chtěli k oslavě sto-letého výročí darovat svému starému příteli AM něco opravdu zvláštního, a tak postavili jeden ze svých rychlých sedanů (tzv. shooting brake), který byl představen na ženevském autosalonu. Přátelé, přivítejme Aston Martin Rapide Bertone Jet 2+2.
Mrkněte na další fotky Aston Rapide
Tento model navazuje na koncept Jet 2, postavený na základech modelu Vanquish z roku 2004(také shooting brake), a podtrhuje tak již šedesátiletou spolupráci mezi Italy a Astonem Martinem. Všechno to začalo už v roce 1953, když postavili unikátní dvojici založenou na DB2/4.
Hlavní italský konstruktér ve spodní části Jet 2+2 zachoval podvozek, pohonné ústrojí a motor bez přeplňování, takže je to stále dvanáctiválcový šestilitr s výkonem 476 koní, pohánějící zadní nápravu. Na povrchu se však udály velké změny. Za ty je zodpovědný jeden sběratel vozů Aston Martin, který se osobně účastnil vývoje auta, jež oslavuje "identitu AM skrze Bertone".
V Bertone ohnuly zadní sloupky a začlenil je do zadního oblouku. Spolu s nimi zvýšil celou zadní část pro vytvoření linie typické pro shooting brake. Vypadá to krásně, nebo snad ne? Uvnitř jsou stále čtyři sedačky, přičemž ty zadní se dají sklopit a spolu s elektronicky ovládaným krytem je tak možné vytvořit nákladový prostor o objemu skoro jako v dodávce.
Dřevěné obložení bylo nahrazeno leštěným hliníkem, a také se zde objevuje dvoubarevné kožené obšití. Jak říká Bertone, "Na míru vyrobené auto, musí mít na míru ušité šaty.".
A Bertone samozřejmě dobře ví jak udělat auto na míru. Nelze zapomenout na DB4 GT z roku 1961, jedno z nejkrásnějších aut, které kdy bylo postaveno, mající rovněž ve jménu „Jet“. Tento nový model má však ještě lepší vyhlídky a myslíme, že to zvládá opravdu dobře, i když my bychom jej v provozu viděli rádi vylepšený o 565ti koňskou V12 z Vanquishe, protože prostě síííííííííííííííla. Ovšem i takhle je to moc krásná věc. Líbí se ti, internete?
Článek přeložen z oficiálního webu TopGear, www.topgear.com