Oficiální Vauxhall Astra GTC
Tak tohle je nová verze Vauxhall Astra GTC, která byla na internetu odhalena měsíc před jeho debutem na Goodwood festivalu. Vauxhall tímto povolal Volkswagen Scirocco a Renault Megane Coupe jako své sparing partnery a slibuje ohnivou jízdu a skvělý zážitek.
GTC totiž sedí na podvozku značeném „Delta“. Stejně jako je tomu u Astry hatchback a sedanu. Přední zavěšení je z Insignia VXR, včetně "HiPerStrut" (vysoko výkonné vzpěry) a to sníží točivý moment a přitlačí kola k zemi, což zvýší hlad po síle. A to hodně!
Zadní zavěšení dostane speciální Watt´s nastavení, které slouží také k dobrému držení na silnici a můžeme ho najít například i u Vauxhall Astra 1.4 Turbo SE. GTC je navíc 15mm nižší, 10mm delší, 40 mm širší vpředu a 30mm širší vzadu. Vauxhall tvrdí, že díky širšímu rozvoru kol je možnost na autě obout 20 palcová kola.
Na výběr bude ze 4 motorů a to ze dvou 1,4 litrových benzínových motorů, kteří vyprodukují 117 koní a 137 koní. Z dieselových motorů pak přichází 2,0 litrový motor se 160 koňmi a zatím nejlepší 1,6 litrový motor, který je posilněný turbem a vlastní 175 koní s maximální rychlostí 211 km/h. To nám alespoň Vauxhall tvrdí.
V roce 2012 má přijít na povrch Vauxhall VXR, neboli vylepšená verzi GTC a slibují nám, že až se v něm projedeme, zmůžeme se jen na slůvko „wow“. Doufejme, že to nebude „wow“, jedu do stromu.
Vauxhall nás také ujišťuje, že se uvnitř GTC pohodlně usadí čtyři dospělí, a že zavazadlový prostor činí něco mezi 370 a 1235 litrů, což je výrazně více, než ve Vee Dub (312 a 1006) a Megane (344 a 991). Jó, to je hodně sušenek.
Ceny začínají u 507 tisíc za 1,4 litrový benzínový Sport a 617 tisíc za 2,0 litrový diesel SRI. Což je podle nás přijatelná cena, nemyslíte?