Volkswagen Up

Volkswagen Up


Jistě si vzpomínáte na teorie okolo nové Škody Mini. Ukázalo se, že se z prvotního nápadu, tedy z VW UP, se neustoupilo a že se vskutku po celou dobu jednalo o Volkswagen a ne Škodu. Volkswagen nás tak všechny tahal za nos, ale teď přichází s odhalením konečné fáze...výroby.

Takže, VW Up... Že to trvalo dlouho, uskutečnit tento pokus o malé městské auto. Fajn, po desetiletí je tu Lupo a Fox, který ho nahradil, což bylo velmi dodatečným nápadem. Up není. Tohle je VW, seriózní automobilová společnost a stále silná ve sféře malých aut. Jsou přesvědčeni, že Up bude jejich nejprodávanější auto na světě, až se dostane v prosinci do prodeje.

A ne jen jako třídvéřové vozítko s tříválcovým 1,0-litrovým motorem. Nově také přibude pětidvéřová verze, která bude představena ve Frankfurtu a k tomu řada různých verzí motorů. Ulrich Hackenburg, ředitel VW pro výzkum a vývoj, říká: "Budou motory s více než třemi válci, ale také i jeden menší motor". K dispozici budou také i jiné styly na této nové platformě. Jo, VW bude tlačit Up tvrdě nahoru, což znamená problémy pro Fiat Panda, Hyundai i10 a Toyotu Aygo.

Hlavně proto, že to je velmi přesvědčivé auto. Začněme s velikostí. Up je menší než Fiat Panda ale má větší (250l) kufr a zadní prostor. Opravdu je velmi hezké. Je tu pocit prostoru a ne jen prostor na nohy a na hlavu, ale také loketní prostor a taky fakt, že řidič a spolujezdec spolu nemusí sedět těsně u sebe.

VW není známý pro jeho dobrou karoserii, ale tím, že má kola v rohu a tím pádem dobrý rozvor, čímž může dosáhnout úctyhodných věcí. Pak je tu kvalita. Jsou tam některé křehké plasty, ale máte pocit, že i ty byly pečlivě vyrobeny. Samozřejmě VW muselo provést osekání výdajů v jiných oblastech. Není tu například stahování oken jedním dotykem ani úpravy pro řízení. Důležité je, že se jedná o VW, u kterého záleží na - pohodlí sezení, ergonomii, designu, rozložení, struktuře, atmosféře, praktičnosti a mnoho dalšího. Hodně snahy bylo vynaloženo při stvoření tohoto auta.

Vezměme si motor - je to zcela nový celolitinový tříválcový motor, který by měl být náchylný k vibracím, zejména proto, že nemá vyvažovací hřídele. VW tvrdě pracovalo (úspěšně) na odstranění co největší tvrdosti, jak jen je to možné, ale bez ztráty pěkného hukotu, kterými jsou tříválcové motory tak známé. Samozřejmě není nijak zvlášť silný, ale to taky nemusí být, když je to malé městské auto. Stejný motor dodává buď 59 koní, nebo 74 koní. Motor nemá rád vysoké otáčky, ale mezi 2.000 až 5.000 docela radostně táhne. Pětistupňová manuální převodovka je taky skvělá.

Škoda tupé odezvy plynu a měkkého řízení ale, možná, že je VW v právu a nějaká míra ostrosti by měla být obětována ve prospěch plynulé jízdy. Up se chová lépe než jakékoli jiné auto, které mě napadá v této třídě. Na dálnici nemusíte mít žádné obavy, je jednoduše dostatečně tichý a uhlazený.

Ale máte radost z jízdy? No, to je otázka. Určitě je to radost, ale nemá horlivost Fiatu Panda, ani obratnost Toyoty Aygo. Přes jeho velikost je spíš vyspělejší než vážnější.

Ale to, co si můžete vlastně vzít z Up, není pocit, že je vyspělý, ale že se jedná o čistý svěží design a nový pohled na městský automobil, který je typický pro VW, a že toto vozítko bylo vybroušené a zdokonalené dlouhou dobou. VW Up bude stát kolem 233 000 korun a je tu možnost doplňkové výbavy - například šikovná satelitní navigace.

Je tedy Up dobrý? Dost dobrý, že omlazenému Fiatu Panda to sníží level o několik stupňů. Odpovídající, by bylo dost dobré, ale ne tak, aby se tím dalo celé město skutečně otřást. Asi jste nečekali o nic více, že?

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner