Škoda Yeti 1,2l 2WD

Škoda Yeti 1,2l 2WD

Skoda Yeti
V několika posledních letech, měl Nissan Qashqai nejlepší hodnocení v třídě SUV. Byl pevně zakotven v seznamu deseti nejlepších prodejců a to nejen v Británii.

Není divu, že se chtěla Škoda taky ukázat a sestavila Yeti. Patří také do třídy SUV se stejnou hmotností jako Qashqai a je založený na modelu Octavie a Golfu, někdo by mohl říct, že i Roomsteru, který je zase založen na modelu Fabia a Polo. Škoda se také chvástá i tím, že je to dobrý off-road.

Přijde na to…Za prvé se pojďme podívat na zbrusu nový motor, 1.2 litrovou přeplňovanou jednotku, uzavřenou na sedmistupňovém boxu DSG. Stejně jako ve VW Polo. Je to lehká kombinace efektivnosti, rychlosti a ticha. Přesto, že je motor malého obsahu, nemáte pocit, že by krátil na síle, i když se může zdát, že bude bojovat s velkým zatížením. A pokud chcete 4WD, budete se muset poohlédnout po objemnějších motorech, než pouhý 1.2, který má jen 2WD.

Jako každý vůz tohoto tvaru a velikosti má Yeti drsné odpružení, to znamená, že před retardérem je lepší si přibrzdit a že jízda není příliš houpavá, ale klidná. Dokáže ukázat, že drží tempo a že to umí valit, zatímco se opírá o vysoké postranní sloupy. Ovládá se lépe než Qashqai, což je něco, ale ani jeden z nich nemáte řídit rychle.

Uvnitř knoflíky, deska a číselníky jak známe z jiných vozů VW Groupy a jsou předvídatelně dobře poskládané. Je tu spousta místa i pro pět cestujících a maximální zavazadlový prostor o 1 760 litrech je obrovský. Ale jsou to variabilní sedačky, co na nás nejvíce zapůsobilo. Dají se skládat, obracet a vyjímat jako v Roomsteru. Yeti ztrácí jen 20 litrů na jeho sourozence v sekci MPV a přesto, že je větší auto, protože střecha Roomsteru je nižší, je 20 litrů jen pár odnošených tašek.

Skoda YetiA co ten přívlastek off-road? Snažili jsme se Yeti otestovat a poslat ho přes složité brázdy a kopce, z kterých by i vodováha zvracela. A ono to vážně funguje. K dispozici máte ABS i plno růžných podpůrných systémů. Za zmínku určitě stojí asistent pro jízdu do kopce, který Vás podrží při rozjezdu do kopce. Nemáme 4WD, ale i tak to funguje velmi dobře a jen málo kupujících využije tento systém. Což je důvod, proč 2WD verze dává větší smysl (Škoda uznala, že prodej 2WD převážil tržby 4WD asi o 70%)

Kde se teď skrývá Qashqai? Máme podezření, že se krčí někde v rohu. Yeti je jednoznačně lepší, má lepší interiér, lepší motor, lepší linky a ceny jsou také přijatelné, od 360 tisíc.

Takže sbohem Nissane, čas jít do škody.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner