Audi R8 V10 Spyder

Audi R8 V10 Spyder

Audi R8 V10 Spyder

Audi R8 V10 Spyder

K R8 Spyder jsem přistupoval jako k mému vysněnému autu. Je nádherné, dramatické a mazaně rychlé. Na jaře střechu složíte. V zimě ji zase vytáhnete a pohon na všechny čtyři kola ukotví pevně všechnu tu sílu i na kluzké silnici. R8 je současně impozantní i obyčejné, to vše v dokonalé kombinaci. Když potřebujete, je tiché, když chcete, umí být i hlučné. Zvládá obyčejné silnice a dálnice stejně dobře jako horské průsmyky.

Ale ukázalo se být zbytečným. Ne špatným. Jen zbytečným.

Audi R8 V10 Spyder

Audi R8 V10 Spyder

Což je zvláštní, protože originální R8 kupé je jedním z nejužitečnějších superaut v historii. Můžete vlastnit kupé kvůli vzrušení nebo kvůli každodenním záležitostem. Existuje však jeden zásadní detail, který Spydera vylučuje z řad vozů na každodenní použití. Tam, kde u R8 kupé nalezneme šikovný prostor za sedadly, je ve Spyderovi úložný prostor na sklopenou střechu. Vše, co zbývá, je přední kufr, který, jako u všech R8 vozů, má velikost boxu na svačinu.

Takže i přesto, že na papíře je Spyder o nepatrných 8% neboli 244 745 korun dražší než kupé, v praxi byste k němu museli přidat ještě cenu za dopravu vašich zavazadel. Řekněme 795 633 korun plus plat jejich řidiče.

Zadní lampy Audi R8 V10 Spyder

Zadní lampy Audi R8 V10 Spyder

Protože jako kupci R8 Spyder budete zajisté velmi dobře finančně zaopatření, nebudete přikládat větší váhu velké částce peněz, kterou zaplatíte za dva válce navíc. Audi vám totiž nedává na výběr a Spyder je prozatím k dispozici pouze s desetiválcovým motorem a ne s osmiválcovým. Je vybaven standardními LED světlomety, hi-fi Bang & Olufsen a (tohle je šikovný detail) bluetooth telefonními mikrofony zabudovanými v bezpečnostních pásech, takže - i při velké rychlosti se staženou střechou – můžete zavolat svému muži a říct mu, kde vám má předat vaše čisté prádlo.

A jak si užijete čas strávený na cestě? Už jsme napsali tisíce slov na téma naší téměř bezmezné lásky k R8 V10. A teď je tady jako kabriolet se všemi výhodami, které nabízí. Se sklápěcí střechou, když nemůžete jet příliš rychle a chcete se pokochat příjemnou scenérií a počasím. Se sklopenou střechou také vypadá mnohem dramatičtěji. Díky nepřítomnosti střechy vypadá už tak nízké a široké auto ještě nižší a širší. A daleko lépe také slyšíte motor.

Interiér Audi R8 V10 Spyder

Interiér Audi R8 V10 Spyder

Někde mezi párem TT RS pětiválcem a Formulí 1, je to zvuk, kterého se jen tak nenabažíte. Je zde také řádný otáčivý moment dodaný tak nonšalantně, že na první dojem snadno přehlédnete, jak rychlé tohle auto je. Řadil jsem až k 6 000 otáčkám za minutu. Musel jsem si připomenout, abych to vytáhl až na 8 700. V otevřené krajině při takových otáčkách je tahle věc hekticky a brutálně rychlá. Ano, váží o 100 kilo více než kupé, takže zrychlení z 0 na 100 zvládne za něco málo přes 4 vteřiny, ale se staženou střechou je Spyder extra rychlý a díky hluku máte pocit, že je ještě rychlejší.

Poloautomatickou převodovku s pádly raději ne

Poloautomatická převodovka R-tronic s pádly, stojí dalších 146 452 korun. Nicméně, ať už máte peněz sebevíc, doporučuji vám tohle políčko nezaškrtávat. Ruční řízení je jednoduše výtečné a nedělá žádná hloupá rozhodnutí. R-tronic ano, například automaticky snižuje rychlost, když se chystáte zastavit. Teď si představte, že jste se rozhodli přejít z trojky na dvojku. Jestli zatáhnete za řadicí páku ve stejném momentu, kdy se R-tronic rozhodne snížit rychlost, vaše řazení plus její řazení se zkombinují, aby vás zastavily, a auto najednou stojí na čumáku.

Najdete zde veškeré ovládání a pohon z R10. Můžete jet závratnou rychlostí a R8 vám ji pomůže zvládnout. Ale něco tady chybí. Ovládání zůstává progresivní a sebevědomé, ale podstatná část zpětné vazby, jakou jsme mohli vidět u kupé, je pryč. Bolestně tady chybí. Odborníci mají za to, že na vině je větší váha vozidla.

otáčkoměr Audi R8 V10 Spyder

otáčkoměr Audi R8 V10 Spyder

Spyder R8 byl plánován dlouho, tudíž jsem překvapen touto okrajovou ztrátou šikovnosti. Také mě překvapuje, že topení není více výkonné a že kabina je během jízdy na dálnici pořádně bouřlivá – Mazda MX-5 je v obou ohledech daleko lepší.

Takže jsem z této jízdy odešel s pocitem, že Spyder je mírným zklamáním. Je mi líto. Ale možná jsem mu nastavil jen hodně vysokou laťku. Chtěl jsem, aby byl mimořádnější než základní R8 V8 a přestože v některých ohledech je, v jiných mu něco schází. Ale abyste tento verdikt chápali v řádných souvislostech, musíte vědět dvě věci. Za prvé, v den, kdy jsem ho řídil, byla neúprosně šedá obloha a vál studený vítr. A za druhé, myslím, že základní R8 je už samo o sobě dosti mimořádné.

Výkon: 0-100km/h za 4.1 vteřiny
Maximální rychlost: 312 km/h
Technické údaje: objem motoru 5,2 litru, desetiválcový motor, pohon na všechny 4 kola, 525 koní, točivý moment 560 Nm, hmotnost 1720kg, 356g CO2 na kilometr.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner