Je tu Mercedes ML63 od AMG

Je tu Mercedes ML63 od AMG


Začnu jednoduchým diagramem. Býváte ve společnosti vysokých tanků s 525 koňmi, plivajících oheň, trochu nesví?

Pokud odpověď zní ano, přeskočte rovnou na poslední odstavec, ale pokud odpověď zní „Jasně že ne! Tohle je Top Gear a ta věc vypadá, jako by u nich dělal šéfdesignéra Stig, na okruh s ní!“, tak čtěte dál.

Tohle je nový Mercedes ML63 AMG. Nové tvary, nový motor, stejný koncept. Z 0 na 100 pod pět sekund a nejvyšší rychlost omezená na 250 km/h, raději elektronicky, než řidičovým smyslem pro zodpovědnost. A alespoň teoretická schopnost zvládat tohle všechno na sněhu, ledě, nebo na písku….. kdekoli.

Tenhle nový ML s jeho výrazným, ale ne úplně křiklavým vzhledem, se nám líbí a milujeme jeho nový, dvojitě přeplňovaný 5.5 litrový V8 od AMG. Nevyje úplně jako starý 6.2 litrový V8, klasicky plněný čerstvým vzduchem (rychle si jeden sežeňte, dokud je ještě v třídě C a v SLS), ale zase vám na benzinkách nevybrakuje kreditku.

No, aspoň ne tak moc. Tohle je pořád kus žíznivého auta, ale takové si přece jen nekoupíte, pokud máte fóbii z benzinek. ML 63 patří mezi malou partu sociálních delikventů společně s Cayenn Turbo, Range Rover Sport a eMkovým BMW X5 a X6.

V partě vlastně vznikla menší roztržka. Rangey a BMW zůstávají nesmlouvavě old school, s hodnotami 353 a 325 g CO2/km. Nové ML společně s Porsche jsou na tom podobně, s přijatelnějšími 276 gramy. A ať už o autech, které se snaží vrátit do SUV sport, říkáte cokoli, to je působivé.

AMG má kromě motoru na svědomí další věci, počínaje svým vlastním pojetím 7G-tronic dvouspojkové převodovky: novou rozvodovkou, která posílá 60 procent ze 700 Nm na zadní nápravu. Dále upravili standardní Airmatic – obsahuje „Active Curve System“, který udělá všechno pro to, aby zabránil naklánění vysoké karoserie v rychlých zatáčkách. K tomu řízení, které bylo upraveno mechanicky i softwarově. A nakonec, jak sami vidíte, brzdy AMG o průměru orloje.

Vnějšek i vnitřek získaly dokonale umírněný zjev. Způsob, kterým u AMG dosáhli vzhledu, díky kterému vůz působí o tolik sportovněji a přitom nevypadá kýčovitě, je skoro stejně působivý jako samotná strojařina. A interiér je prostě luxusní.

Takže shrnuto: toto je na svou třídu výjimečně hospodárné auto. Funkce stop-start, optimalizovaná převodovka, a v „běžném“ módu 525 koní (pokud chcete 32 navíc, máte možnost přidat AMG paket) ML odfukuje na každý kilometr jen 276 gramů CO2. A prohlašuje, že spotřeba je 9,8 l/100 km.

Možná vám tato čísla zrovna nezajistí rande s alternativně smýšlejícími dívkami, nesnášejícími SUV, ale bez problémů se dají srovnat s jakýmkoli rodinným sedanem, starým jen pár let. Zkuste jí říct tohle.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner