BMW 640i SE


Úkolem svižného kupé za necelé dva miliony je, aby ve vás navodilo pocit, že jste pan Někdo. Nebo paní Někdo, samozřejmě. Ale tohle ve mně vzbuzuje pocit, že jsem malinký. Ze sedadla řidiče nemohu dosáhnout na schránku u spolujezdce, natož z ní pak něco vyndat. Trochu mi to připadá, jako bych byl zmenšený model, sebe sama.

Proč tak obrovské? BMW je upřímné. Nedává vám více prostoru, ani více přilnavosti. Ale aby bylo hezké. Má sice náznak řady 7, ale je o 12cm nižší. Široké a nízké, to je dlouholetý boj designérů formulí, no a zde vyhráli. Jděte k novému šestkovému kupé, odemkněte ho, otevřete dveře a všichni kolemjdoucí budou vědět, že jste pan Někdo senior.

Nejsou to jen proporce, kvůli kterým vypadá auto odlišně, od předchozí odvážné a ostré šestkové řady. Vzdává se svého avantgardního dojmu, a je raději nádherným vozem. Snadno zastrašitelní plastičtí chirurgové z Floridy by se mohli zdát jako cílová skupina, ale tým Adriana van Hooydonk's, vložil tolik lásky do detailů, že mě auto nenudí k smrti. Milujeme návrat „žraločí“ masky chladiče, která je v záporném úhlu. A uvnitř je zpracováni a design, opět na úrovni Audi.

Není to jen palubní deska, která je dlouhatánská. Okolní svět je dokonce ještě vzdálenější. Zapomeňte na požitek z jízdy, nebo sžití se s vozovkou. Jistě, šestková řada se může řítit po dálnici ve 250 kilometrové rychlosti a řezat zatáčky. Ale neustále se cítíte, jako byste leželi v polstrované, obrovské posteli v Hotel de Posh a z nějakého důvodu drželi v ruce volant. Kabriolet šestkové řady vám dá trochu vánku, ale je to jako kdybyste otevřeli francouzská okna na hotelový balkon. Nicméně kupé vám nedá ani to.

Šestka kabriolet přišel jako první, abyste stihli léto i na severní polokouli. Kupé by mělo přijít v nejbližších dnech, ale opravdu opožděný sedan nedorazí až do příštího roku – namísto toho přišel čtyřdvéřový rival Mercedes CLS (druhá generace) a Audi A7.

Na výběr je 640d, 650i twin-turbo V8 a ten, ve kterém sedím já, 640i turbo, řadový šestiválec. Je to drsný a výkonný motor, ale ne zrovna okouzlující. Ten zvyšující se „měkký“ zvuk je otřesný, ale pořád to není ten ostrý elektrický hluk ze starých šestek bez turba. Přesto si myslím, že točivý moment odpovídá typu a účelu vozu.

Testované auto mělo aktivní řízení všech kol, a ani to nezměnilo můj názor. Ať už je to jakkoli vhodné vybavení, já to prostě nesnáším – laa laaa laaa, neposlouchatelné. Vždy jsou vpředu nějaké táhlé, otravné hezitační zvuky. Ano, auto s tím bude lépe zatáčet v ostrých zatáčkách, ale i tak je lepší, nechat políčko s touto výbavou nezaškrtnuté.

Jsou zde spousty možností, jak uspokojit vaši touhu po extra věcech. Hračky na hraní si, když jste zaseknuti v zácpě. Nebo lépe, které vás podpoří na opravdu dlouhé cestě. Protože dlouhé cesty jsou opravdu tím, pro co je toto auto ideální.

Máme rádi: Vzhled, technika
Nemáme rádi: Příliš velké
Verdikt: Luxusní, bezpečné GT, ne však sportovní kupé. Příliš konzervativní, prozatím ho vynecháme a počkáme si na i8.
Výkon: 0-100km/h za 5,4s, max. r. 250km/h, 6,4l/100km
Technické údaje: 2979ccm, 6 rychlostí, RWD, 320 koní, 450Nm, 179g/km CO2
Co chtít: DAB, 8 600kč
Co nechtít: Aktivní řízení, 32 400kč

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner