Audi A4 2.0-litr TDI

Audi A4 2.0-litr TDI

Audi A4 2.0-litre TDI

Je možné, aby byl nějaký vůz, i přes riziko, že podkope veškeré principy motorového světa a odstaví tenhle časopis na druhou kolej, až příliš perfektní?

Abych ujasnil, o čem je řeč: super-skromné a ekologické nové Audi A4 2.0 TDI. Pokud máte zájem o výkonný středně velký prémiový sedan, můžeme vám nabídnout hned několik důvodů, proč si tenhle diesel koupit. Ale současně bychom preferovali, kdybyste to nedělali. Ne proto, že bychom neměli rádi lední medvědy a přáli si vidět jejich přirozené prostředí zničené, (ačkoliv vyobrazení Zmrzlé planety se zachumlanými tuleně vraždícími zmetky docela nakoplo naše záchranářské instinkty) ale proto, že tenhle všemi učiteli oblíbený šprt je tak nesnesitelně bezchybný.

Pro začátek, je tak příšerně šetrný, že vám jednou naplněná nádrž vydrží minimálně až do důchodu. A4 oficiálně vylučuje 112g/km CO2 a jeho spotřeba je bizarních 28,6 km/l. Alespoň do té doby, než se představí nové 320ED se spotřebou 46,4 km/l.

Rozhodně ale nevypadá jako nějaký sípavý astmatik. Je silný a hladce plní veškerá očekávání, která na něj mohou být jako na A4 kladena. Pokud bychom byli skuteční hnidopiši, tak jízda v A4 – přestože, že je o chlup lepší než starší Audi – stále není tak jemná jako v Jaguáru, ani nemá takovou jiskru jako má BMW. Většina si jistě všimne jeho špičkového důmyslného interiéru a slušivých vylepšení jako je vynikající vyvážení nebo pár mikrometrů dynamiky.

Ale A4 je tak chladně a racionálně schopné ve všech ohledech, že téměř hrozí, že se Audi změní na Toyotu luxusního sektoru – dodavatele neposkvrněných vozů: objektivně na tom budou výborně, ale emociálně nebudou stát za nic. OK, tak by A4 byla chladnička vyrobená z broušené oceli a ne sněhobílá pračka, ale i tak, je to spíše stroj založený na funkčnosti a ne na zábavě.

Abychom si to ujasnili, dieselové Audi A4 se bude prodávat po tuctech, aby dokázalo, že není možné být až příliš perfektní a že nemáme vůbec pravdu. A také, že nedostatek dramatičnosti je sice v superautě zásadní chybou, ale v dieselovém sedanu očividně výhodou. Nikdy jsme ale netvrdili, že tohle hodnocení bylo založeno na rozumných a nezištných důvodech. Aby ale naše silnice zůstaly živé a rozmanité, koupili bychom si raději Chrysler 300C, Alfu 159 nebo dokonce Suzuki Kizashi, ačkoli nedosahují kvalit A4. A pochopíme, pokud se vy rozhodnete jinak.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner