Ferrari California

Ferrari California

Jak přidat mužnost podle maranelského receptu: 1) vezměte jednu Californii, 2) přidejte 30 koní, 18NM točivého momentu a čtyři nové druhy hliníku, 3) míchejte, dokud se nerozzuří. A tak Ferrari - možná lehce postrčeno řečmi, že jejich auto s V8 a pevnou skládací střechou, není dostatečně ostré pro značku vzpínajícího se hřebce - zvýšilo Californii obsah chromozomu Y a výsledek je dostatečně drsný.

Se svým extra výkonem osvobozeným díky novému výfuku, přeprogramovanému ECU, opravdu chytré jazýčkové klapce ve spodní části klikové skříně a tužšímu podvozku, rozhodně nezaostává za 458 a FF. Ačkoliv Ferrari připouští, že Californie  je stále zaměřena na méně agresivní klientelu, jedná se o řádné super auto. Sprint z 0-100 stlačilo na 3,8 vteřin při své cestě za maximální rychlostí  310Km/h, sekající vyšší stupně jako smrtka, a zatáčející se silou, která vám zdeformuje obličej.

Možná k tomu přispěly charakteristiky čtyř nových slitin (starý model měl jen osm, tento nový model má ohromných dvanáct), které ušetřili dalších 30 kilogramů z hmotnosti Californie. Možná je to upravenými tlumiči a pružinami. Každopádně jsme Californii řídili za specifického niagarského deště, na té nejhorší horské silnici kolem Maranella. I přes příšerný asfalt, velké bazény stojící vody, výmoly a hlínu a bylo to velkolepé. Nádherně vyvážená i v nejkluzčích zatáčkách, vám Californie dovolila najít limit přilnavosti (se 483 koňskými silami to netrvalo dlouho) a zlehka vás vrátí zpět na silnici, díky citlivé kontrole trakce. Californie opravdu není ostrá jehla, jako 458, ale je stejně tak zábavná svým vlastním způsobem.

Ohledně tématu ostré jehly, vyhněte se novému „Handling Speciale“ balíčku.  Příplatkový balíček za 137 505 korun je neobvykle dostupný na standarty příplatkové výbavy Ferrari, no ne? Přidají vám tužší přední a zadní pružiny pro redukci kroucení karoserie o šest procent, a nepřehlédnutelný převodový poměr řízení, zrychlený o devět procent pro ostřejší řízení.

Tato vylepšení jsou ale krokem zpět. Tužší podvozek není zlepšení a i rychlejší řízení je upřímně řečeno podivné. Je tak ostré, že dává Californii nervózní předek a nestabilní pocit  který, podkopává autu jeho reputaci. Na prázdné přilnavé závodní dráze, není pochyb o tom, že  kombinace ostrých zatáček a nervózního řízení může být krásné, ale pro toho, kdo plánuje Californii používat pravidelně, na rozdíl od nafoukaných majitelů 458, bude mnoho vlastníků své Californie používat každý den, proto by se měli balíčku HS vyhnout.

Navíc i přes její rychlost a ovladatelnost nepřibyl extra hluk, což je její trumf. Složte střechu, dupněte na plyn, a užijte si dunivé zprávy lahodící uchu z osmiválce Ferrari. Který ten bouřlivý zvuk dělá. A to statečně.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!