Peugeot GTI je zpět!
Nostalgie 90. let by měla mít svůj limit. Otočení kalendáře na desetiletí Montega a dlouhovlasý Duran Duran, to bude vždy idea plná nebezpečí.
Což je pravděpodobně důvod, proč nový koncept GTI od Peugeotu nevypadá jako kus čistého retra a bude vrcholem jejich show na autosalónu v Ženevě. Ale jeho cíl je dostat se do kontaktu s jednou z našich nejlepších vzpomínek na tuto éru - 205 GTI.
250 GTI je krátké, lehké a silné. Má proporce malého buldoka a GTI odznak na pilíři za bočním zadním okénkem. Skládáme úctu i červeným bezpečnostním pásům a šedému károvanému vzoru na sedadlech.
Peugeot si je samozřejmě vědom toho, že 250ka již ztratila její magické kouzlo hot-hatchbacku. Takže přišli s našlapanou verzí předchozí produkční verze 208, která je asi rok stará, což ukazuje, že asi přišli nato, co potřebují k získání toho kouzla zpět.
A jak lépe začít, než jí dát více výkonu. 208ka bude poháněna motorem RCZ 1.6l turbo s 200 koňmi. Vroucně doufáme, že rovnou nainstalují nějaké pěkné RCZ systémy na zlepšení ovládání. Poznávací znaky jsou zatím taky dobré. V porovnání s normální 208 stojí na 18 palcových discích a širších pneumatikách.
206 a 207 byly příliš nafouklé, příliš hranatě vypadající a ne dostatečně rychlé. 208 odkrajuje nejméně 100kg oproti váze jeho předchůdců a obrovských 6cm z předního převisu. Přesto to zvyšuje prostor v interiéru a vylepšuje odolnost při nárazu.
Jinými slovy, pokud by to auto bylo sendvič, měl bych ho víc tenký, s více kůrkou zvenčí a mezi chleby bych měl více masa. Čím víc nad tím přemýšlím, tím větší mám hlad. Jak by to řekl Duran Duran, "Hungry like a Wolf" (Hladový jako vlk).