Nejčastější vady autolaku a jak na ně
Měli jste nehodu a bylo potřeba lakovat, nyní ale s odstupem času zjišťujete, že lakování neproběhlo ideálně a že je něco špatně? V dnešním článku se zaměříme na několik základních vad, které mohou při lakování vzniknout a jaká je jejich příčina. Možná v těchto vadách poznáte také tu svou a znalost jejich příčin Vám pomůže při jejich odstranění nebo případné reklamaci.
Potekliny
Tato vada je velmi snadno identifikovatelná. Na laku naleznete typický tvar kapek a vln se zesílením vrstvy laku na svislých plochách. Tento problém vniká většinou když není namíchána správně směs nebo při špatné manipulaci a nastavení stříkací pistole při stříkání barvy.
Špatný překryv barvy
Charakteristika této vady je velmi jednoduchá. Skrz horní vrstvu viditelně prosvítá barva spodní. Příčinou vzniku tohoto problému může být nedostatečná vrstva horního laku nebo špatné promíchání základního nebo vrchního laku. Postup opravy je jednoznačný. Po uschnutí je potřeba obrousit a barvu znovu nanést.
Efekt pomerančové kůry
Tento problém autolaku také netřeba představovat. Lak na povrchu připomíná slupku pomeranče. Tento problém opět vzniká při špatné technice stříkání a nedodržení správných postupů. Odstranění tohoto problému probíhá opět obroušením a opětovným nástřikem.
Ztráta lesku
Tento problém opět vizuálně pozná každý. Jeho vznik může být zapříčiněn také naší špatnou manipulací s autolakem. Typicky příiš tvrdé kartáče automyčky.
Při většině těchto problémů doporučujeme vyhledat odbornou pomoc. Pomoci Vám může například autolakovna Praha jkautolakovna.