McLaren otevřel továrnu za 50 miliónů liber
Vypadá to, že britský premiér David Cameron má zálibu ve vědě, inženýrství a aplikované technologii. Nedávno byl v Muzeu Vědy, kde byla ohlášena cena Královny Alžběty II za 1 milión liber. Myslete na to jako na cenu x, která se vyplavila v to, čemu se teď říká „Virgin Galactic projekt“. My to milujeme: Stephenson, Brunel, Issigonis.....May.
Později toho dne, aby dostál své pověsti, byl David Cameron přítomen i u otevření McLaren továrny za 50 miliónů liber a 32 000 metrů čtverečních velké, která teď stojí hned vedle jejich technického centra.
Protože, když milujeme dobrou techniku, tak milujeme McLaren. Není lepšího důkazu o ryzí britské kreativitě přes všechna odvětví, než tato dovednost. Designováno samozřejmě britským architektem Normanem Fosterem.
Vždy to tak nebylo, ale v posledních dvou letech se přidal určitý tvar k jinak mírně vyčerpávající uniformní šedi. A není to pouze o nejkrásnějších, fotogenických jezdcích F1. I když to pomáhá.
Vystoupení Rona Dennise v dokumentu Senna, byl definitivní zlom ve vnímání Woking company. Kdo mohl vědět, že je to takhle milý chlap. Hlavně v momentu, kdy v naprostém rozhořčení spočine proti Ayrtonovi, hodí improvizovanou instruktáž a sotva drží pohromadě.
Nezapomeňme, že architektem této nespravedlnosti byl Alain Prost, další jezdec McLarenu. Nebo když, se před Ayrtonovým posledním závodem pro team po něm natáhne a říká: „ještě pro nás není pozdě“.
Dojemné, připomínající Ronův charakter. Senna odešel, protože chtěl řídit auto navržené Adrianem Neweyem. Kdo dělal s Ronem, tak se nakonec dal na krádeže a tvorbu McLaren Grand Prix vozů. Jo, jo..Ztuhlý horní ret, nikdy si na nic nestěžující, nikdy nevysvětlující: tak to u McLarenu chodí. Teď když je Ron na pozici předsedy, je to na řediteli Martinu Whitmarshovi, doručit to co nejsou vždy úplně pozitivní výsledky ze závodů. Můžete si představit Air-Vice Marshall Whitmarsh na bouřlivém Biggin Hill během špatných dní v létě roku 1940: ''No, dnes jsme ztratili 18 z 22 letadel chlapi, ale hoďme to za hlavu a přeskupíme se.''
To je tom co McLaren dělá. Nikdy nezpomaluje, nikdy nestaví, vždy jde dál. V pozadí toho úspěchu, bohatství a práce co vygeneroval, je to především dynamická kultura, co dělá McLaren exemplární. A s ničím jiným více než s MP4-12C a včera otevřenou, na míru dělanou továrnou. Vrcholem všeho je to, že továrna bude schopna vyrábět jedno superauto každých 45 minut.
McLaren má trochu nepříjemností s dřívější MP4-12Cs. Drobná perspektiva tu však je. Toto je první auto, zcela nové firmy, a je v mnoha směrech lepší než Ferrari 458 Italia. A 458 není jen nejnovější produkt firmy, která auta vyrábí již přes 60 let, ale dokonce možná i nejlepší produkt, který tato firma kdy vyrobila. Vy víte, že McLaren to auto spraví, přesně tak ,jak vždy svá F1 auta. Dělá to tak pořád. A my bychom měli být všichni pyšní.