Lancia Thema
Nová Lancia Thema je svým stylem výrobek spíše pro americký trh, nicméně má krásný design, který se zajisté uchytí i v evropských státech. Základem pro tento model a Lancia to veřejně přiznala, byl Chrysler 300. Ten není zrovna nejmladším autem. Prvně se začal vyrábět v roce 2004. Velmi důkladná modernizace však dopomohla k výrobě i Lancie Thema.
Tento nápad zněl z počátku jako bláznovství a však dnes se zdá být skvělým. Italsko americký vztah, který byl spíše z rozumu, zplodil své první dítě. A to právě Lancii Themu. A jak jsme již zmínili, pro americký trh to bude dítko velmi chtěné, pro Evropu to ale nejspíš nebude takový hit. Zda se zdejší lidé rozhodnou jít do takto nápadného vzhledu zatím není jisté. To zjistíme koncem tohoto roku, kdy se u nás začne prodávat.
Přední část vozu se po faceliftu zdá být velmi elegantně laděná a Lancie jí navíc doplnila vlastním sestavením nárazníku. Lehký náznak muscle car a agrese se tedy drží v mezích normy. Dál se ale dostáváme k zadní části a ta by právě na evropském trhu mohla znamenat pro Lancii podobu zlomené ruky. Ta se totiž nese v duchu retro amerického stylu, nová Thema se bude od jiných modelů aut velmi lišit a to svým vertikálním posazením světel. Můžeme však v této podobě poznat lehký odkaz na Thesis, která se bohužel na evropském trhu neuchytila. Zda zadní část před výrobou prodělá poslední facelift se nechme překvapit.
Celková délka vozu činí něco málo přes pět metrů a to přesně 5,084. Rozvor čítá 3,048 m, šířka 1,891 m, výška 1,507 m a tyto rozměry řadí Themu do segmentu luxusních sedanů. Robustní tvary s horizontálními liniemi mohutnost auta ještě více podtrhují. V tomto směru to umocňuje postavení Lancie na evropském trhu jako jediného velikého luxusního sedanu s italskou značkou na přídi a zádi.
Interiér je místo kde proběhl facelift v podobě přidání značky Lancie na volant. Celkový vzhled, pak Lancie podala více luxusněji, ale stále je to plný Chrysler 300. Černá kůže je víceméně sázkou na jistotu, podtrhuje luxusnost interiéru. Kůže a napomáhající prošívání bílou nití pokrývá i výplň dveří a téměř celou palubní desku. Interiér může pomoci Lancii prodat Themu právě na Evropském trhu. Mohl by totiž být považován za jeden z hlavních důvodů, proč si pořídit Italské auto s rodným listem v Americe.
Thema však podědila i některé části z Mercedesů a to například ovládání převodovky 5G-tronic, pedál parkovací brzdy a spínače stahování oken.
V nabídce se objeví i systémy jako automatické přepínání dálkových světlometů, systém varující před vozidly v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat nebo systém varující řidiče před blížící se kolizí.
Co si umístíte pod kapotu je také na vás. Náhon je veden na zadní nápravu a budete si moci vybrat ze dvou šestiválců.
Prvním je zážehový 3,6 l Pentastar od Chrysleru se standartní osmistupňovou automatickou převodovkou. A druhým je turbodiesel 3,0 l od VM Motori, který se bude standartně dodávat s pětistupňovou automatickou převodovkou. Tu bude také možné zvolit místo osmistupňové u zážehového motoru. Dieselové motory bude doplňovat nabídka dvou výkonových verzí. Bude na výběr ze 140 koní a 224 koní. Zážehový motor bude obsahovat balíček 292 koní a s tímto motorem zajedete z 0 na 100 za 7,3 sekundy.