Volkswagen Eos 1.4 TSI SE

Volkswagen Eos 1.4 TSI SE


Tohle jsou pro Volkswagen zmatené časy. Eos, kupé kabriolet založený na Golfu, prodělal vylepšení vzhledu, aby ladil se zbytkem rodiny, právě když VW oznámilo, že má v plánu začít stavět Golf Kabriolet. Zajisté nějaká chyba, ne?

Eos ani nebyl dostatečně cenově oceněn na to, abyste jej od Golfu mohli rozeznat – je jen o 5 500 Kč dražší. Takže volba mezi těmato dvěma vozy závisí jen a pouze na jejich střeše – Eos má střechu kovovou, zatímco Golf látkovou.

OK, zatím jsme se v Golfu neprojeli, ale vizuálně je Eos velmi průkopnický, dokonce i když jemná modernizace přinesla hranatější čumák a zadní světla, stejně jako integrovaná LED světla na denní svícení a změnila vzhled předního nárazníku. Jeho vzhled je vybroušenější, a když jej porovnám s ostatními vozy třídy „kupé-kabriolet“, nemá Eos navzdory precizní trojdílné střeše ten strašně tlustý zadek. Nicméně je o trochu baculatější než u Golfu.

Součástí vylepšení byly také některé speciální změny. Dálkový ovladač na střechu (ke koupi za 11 600 Kč), takže ji můžete ovládat pomocí klíče. Výhodou kovové střechy, je její propracovanost. Za další příplatek dostanete i teplo-odrážející kůže (60 500 Kč).

1.4 litrový TSI byl vždy výborně plynulý a ani v Eosu tomu není jinak. Jedná se o dvojitě přeplňovaný motor, který využívá kompresor a turbodmychadlo, aby ze sebe vydal 158 koní a 230 Nm, takže 0-100 km/h vám zabere pouze 8.8 vteřin – což je srovnatelné s těmi nejlepšími konkurenčními vozy. I spotřeba paliva je rozumná – 17,6 km/l.

Nikdy nemáte pocit, že byste měli nedostatek otáček – i když zrychlujete při méně než 1 500 otáčkách, reaguje Eos docela dobře. Ale nepřipadá vám tak energický jako jeho ekvivalent, Golf hatchback. Důvod spočívá v jeho kovové střeše – díky ní je Eos přibližně o 200 kg těžší. Což je stejné, jako byste si do vozu naložili dva pořádné zápasníky.

Avšak jízda a ovládání se k této klidnější atmosféře výborně hodí. Eos jezdí opravdu dobře – zavěšení je pohodlné a při jízdě po děravé silnici se k vám nedostanou téměř žádné otřesy. Háček je ale v tom, že je Eos nudný – řízení je přesné, ale velmi mdlé a žádná část tohoto vozu ve vás nedokáže vyvolat vzrušení. Kupte si ho, když toužíte po poklidné jízdě, ne pokud toužíte po pořádném nářezu.

Nicméně jeho kosmetické úpravy nejsou dostatečně dobré. Změny neodlišují Eos dostatečně od jeho konkurence, takže musely ustoupit kvalitě a značce. A když víme, jak dobrý je normální Golf, největším problémem Eosu bude jeho připravovaná kabrioletová verze. Cabrio je založen na novějším podvozku a teoreticky by měl lépe jezdit. VW by měl zvážit, kam šlape.

Líbí se nám: Kvalita jízdy, plynulý motor
Nelíbí se nám: Tlustější zadek než nový Golf Cab
Verdikt: Komfortní a tichý. Ale existují mnohem více vzrušující cesty, jak mít vítr ve vlasech
Výkon: 0-100 km/h za 8.8 vteřin, max. 220 km/h, 17,6 km/l
Tech: objem motoru 1 390 l, 4 válce, pohon na přední kola, 158 koní, 230 Nm, 1526kg, 157g/km CO2
Co chtít: Usměrňovač větru (7 000 Kč)
Čemu se vyhnout: Parkovací asistent (9 000 Kč)

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner