Tohle je Bentley Continental GT3-R!

Tohle je Bentley Continental GT3-R!

Nový těžkotonážní Continental inspirovaný závodními auty, který udělá z 0-100 za 3.6 sekund.

Když Bentley začalo se svými Continentaly závodit – a nutno říct, že úspěšně – ozvaly se výkřiky: A kde je silniční verze GT3? No tady přece! A veřejnosti bude představeno na festivalu Godwood Festival of Speed.

Bentley říká, že tohle auto je inspirováno Bentley GT3. Měli by spíš říct „odvozeno z“. Není to totiž zrovna jeho karbonem obhozená verze s náhonem na zadní a sekvenční převodovkou. Spíš jde o takový odlehčený dvousedadlový Continental GT V8, se spoustou pruhů.

Stejně tak jako závodní GT je i jeho silniční verze poháněná 4 litrovou V8 s twin turbem a zdravými 580koňskými silami. Silniční motor sice dostal nové turba, jde však jen o malou úpravu. Na rozdíl od závoďáku je vybaven osmistupňovým automatem s pádly pod volantem. Navíc vyladěným pro rychlejší řazení oproti klasickému Continentalu.

Tohle auto dokáže zrychlit asi tak jako nadržená rachejtle – Bentley říká, že z 0-100 udělá za 3.6 sekundy. Poděkujme extra silnému motoru a 100 kilogramovému snížení váhy - v porovnání s Continental V8 (pořád však nějakých 2195kg).

Ono zrychlení však má ještě jeden důvod. GT3-R má zkrácené řazení. Maximálka šla tedy dolů na 270km/h. A koho to zajímá? Kde to může člověk vytáhnout na 270km/h? Zrychlení však můžete využít kdykoliv v týdnu.

Další novinkou u silničního Continentalu je přenos točivého momentu na zadní nápravu v systému 4x4. Teď tedy můžete bez obav projet každou zatáčku mnohem rychleji. Rovněž byl vhodně upraven ESP.

V autě také naleznete množství exotických kovových slitin, jako třeba výfuk z titanu - ten je nejen hlasitější ale také odlehčí auto o 7kg – nebo karbon-silikonové brzdové kotouče.

Ohromné pohodlí se dostane i vašemu pozadí. V autě jsou totiž na míru vyrobené sedačky z luxusní netkané umělé kůže značky Alcantara, což vynahradí absenci zadních sedaček - ta také pomůže k dalšímu snížení váhy. V interiéru pak pro Bentley tak typickou tesařskou práci nahradilo karbonové vlákno.

Po celém interiéru si rovněž všimnete výrazných zelených pruhů. K tomu nemáme co dodat. Asi si řeknete, že GT3-R je jen kosmeticky upravený vůz s pouhou polovinou srdce závodníka. Zelené pruhy přece z auta závoďák neudělají…

Nebo si můžete pomyslet, tak jako my, že jde stále o opravdové Bentley. Luxusní a impozantní potěšení pro řízení v opravdové rychlosti. A to skutečné potěšení, navíc limitované jeho pouhými třemi sty vyrobenými kusy. Pokud však Bentley chce čelit autům jako 911 GT3 nebo Ferrari 458 Speciale, pak Continental GT nemíří tím správným směrem. Příliš těžký čumák na to být důstojným protivníkem, příliš drsné na to být Bentley.

Článek přeložen z oficiálního webu Top Gearu, http://www.topgear.com/uk/car-news/bentley-continental-gt3-r-2014-6-17

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!