Pro ty co to nevědí, Saab oficiálně zbankrotoval

Pro ty co to nevědí, Saab oficiálně zbankrotoval


Majitelé Saabu definitivně podepsali bankrot. Společnost byla smrtelně zraněna již od dubna minulého roku, kdy jim došly peníze a nemohli platit své dodavatelé a museli přestat vyrábět auta. Po osmi měsících výjimečných a zoufalých vyjednávání ohledně potenciálních řešení, to předminulý měsíc vypadalo, že je Saab opět v bezpečí. Obchod byl uzavřen s čínským výrobcem Youngman a distributorem Pang Da. Ale ten obchod byl nyní odvolán, což vedlo ke spuštění bankrotu.

Kamenem úrazu je General Motors. Zakázaly, aby Číňané použili jejich design, což vyústilo v to, že Číňané odstoupili z obchodu.

Krátké vysvětlení: GM kdysi vlastnili Saab, ale dali ho na prodej koncem roku 2009, kdy měli GM vlastní problémy. Přibližně v té době Saab navrhl novou 9-5 a 9-4X, přičemž používali většinou části GM a to v podvozku, odpružení, hnací jednotce a elektronice. Na začátku 2010 byl Saab odkoupen od GM investiční společností Victora Mullera, která také vlastnila malého výrobce superaut Spyker.

Ale když Muller souhlasil s prodejem Číňanům, tak se GM rozhodlo, že nenechá své designy odejít do Číny. Mysleli si, že ochrana autorských práv v Číně je příliš slabá a že jejich technika by byla kopírována. Co je hrůzostrašné pro GM, protože stejné systémy využívá velká řada dalších aut, jako je Insignia, Astra, nová Zafira a jejich americké a hlavně kritické čínské ekvivalenty s mnohem více očekávanými modely.

Bohužel to dopadlo tak, že není žádné cesty zpět. Saab byl na prodej po dlouhé měsíce ale žádná západní, japonská nebo čínská společnost neprojevila zájem. Jeden americký investiční zprostředkovatel tvrdil, že je sebevědomý v nalezení peněz, ale neuspěl. Vladimir Antonov, bankéř a vlastník Portsmouth FC chtěl zainvestovat, ale byl zadržen 24. Listopadu za obchody v bance, kterou vlastní. A teď byly čínské peníze potopené.

Muller řekl, že s bankrotem ze Saabu nedostane už žádné peníze. Věřitelé seškrábou zbytkové hodnoty z továrního nářadí, vybavení a pozemků. Nedostanou toho hodně.

Takže co to pro znamená, když vlastníte Saab? Více méně nic. Vzpomeňte si na to, co se stalo MG-Roveru. Společnost se rozpadla, ale auta na silnicích stále zůstaly. Což pro nezávislé zásobovatele náhradních dílů a servisních služeb znamená užitečný byznys. Nejhorší věc je, že cena vašeho auta z druhé ruky trochu padne.

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner