Odhalení finální podoby Alfy Romeo 4C

Odhalení finální podoby Alfy Romeo 4C

Alfa už ťuká na dveře! Konečná podoba Alfy Romeo 4C, kterou si budete moci pořídit, bude odhalena na letošním ženevském autosalonu.

Již příští měsíc mnoho návštěvníků otevře dveře výstavního centra v Ženevě, kde se budou moci těšit na automobilové nadšence, pár krásných slečen, ale hlavně na sériovou verzi Alfy Romeo 4C.

Přenádherná věc, že? Dámy a pánové z internetu, toto je konečná podoba neuvěřitelně krásného konceptu, který jsme poprvé v Ženevě mohli vidět teprve před dvěma lety. Design karoserie je navržen a sestavován machry od Alfy, ve spolupráci s Maserati v továrně v Modeně. Také jsme zaslechli, že si dali opravdu záležet a pečlivě se mazlili s každým dílem vozu.

Jak můžete vidět, až na nepatrnou změnu předních světlometů jsou dodrženy křivky prvního návrhu včetně přední části vozu. Až do uvedení auta do prodeje, které se odehraje během tohoto roku, by se už nic měnit nemělo. Jak jsme již v minulosti řekli, Alfa dostala základ z uhlíkových vláken a přední i zadní rám vyrobený z hliníku a potažený něčím, co se nazývá SMC, což je lehčí varianta GRP.

Zároveň dostala vylepšenou verzi benzínového přeplňovaného čtyřválce o obsahu 1.8l z modelu Giulietta. Aby byl lépe naplněn předpoklad dvousedadlového sportovního vozu s nízko položeným těžištěm, je blok motoru vyroben z hliníku a sací a výfukové potrubí bylo navrženo na míru pro lepší využití motorového prostoru. Předpokládáme, že motor by měl dosahovat 250 koňských sil. Agregát spolupracuje s dvouspojkovou automatickou převodovkou TCT, která přirozeně pohání zadní kola. K dynamickým vlastnostem nemáme žádné oficiální informace, ale díky karbonovému základu by váha neměla přesáhnout 1200kg, takže z 0-100km/h by to měla zvládnout kolem 4,5 vteřin a maximální rychlost by se měla pohybovat u hranice 248km/h. Doufejme bez omezení.

A jak je velká tato malá dvousedadlová Alfa?  Na délku měří necelé čtyři metry, široká je úctyhodné dva metry (nebudeme se tu hádat, jestli zahrnujeme zpětná zrcátka nebo ne) a na výšku měří rovných 118cm. Pro porovnání Lotus Elise je 3.8 metrů dlouhý, 172cm široký a 112cm vysoký. Alfa počítá, že krátké, široké a přitom nízké proporce příznivě ovlivní hravost automobilu a poskytnou mu maximálně efektivní využití aerodynamiky tak, jak tomu bývá u závodních vozů.

Když už mluvíme o závodních autech, již samotné jméno Alfy odkazuje na starší modely 8C a 6C, slavné závodní automobily z 30. a 40. let minulého století. Jinými slovy Alfa chce, aby Vám nová 4C připomněla opravdu nádhernou 33 Stradale, auto koncepčně velmi podobné této novince. Nejsou vám ty tvary povědomé?

 

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!