Nové BMW X3

Tradiční BMW jsou ta nejlepší BMW. Snadno přizpůsobená spolehlivost – třídveřová, pětidveřová a od každého varianta Touring – jednoduše vyjadřuje dokonalost, protože z nich máte pocit, že BMW se nesnaží o nic zbytečně okázalého. Patří mezi ta nejpřímočařejší auta. Potvrdí tyto vlastností BMW X3 také test Jeremyho Clarksona?

Kokpit nového BMW X3

Kokpit nového BMW X3

Starou X3 byste do této skupiny zařadit nemohli. Středně velké SUV je jen jedno z mnoha BMW, která nevypadají, že mají hlavní BMW DNA stabilní na každém povrchu; X1, X3, X5 M, X6, X6 M, 5 GT – seznam je dlouhý, a všechna mají více než jen závan až přespřílišné snahy.

Recenze BMW X3 2.0d od Jeremyho Clarksona

Tohle se nové X3 pokouší změnit. V roce 2003 vzal Jeremy jeho minulou verzi na příšernou projížďku. A verdikt recenze? Hrozný interiér a směšné terénní schopnosti. Tahle nová verze ale nepřišla zrovna ve správný čas. Prodej BMW poklesl, když se na trhu objevila moderní konkurence a do listopadu 2010 se prodalo jen 655 kusů X3, Audi například dosáhlo 4 785 prodaných kusů Q5.

Tohle zcela nové auto prodělalo prudký nárůst velikosti, protože problém s veškerým vyplňováním mezer u BMW je ten, že skončilo s nafouknutou řadou. Minulé X3 mělo stejnou velikost jako současné X1, a nové X3 má teď stejnou velikost jako první X5, která se také zvětšila.

Takže tahle generace X3 je o 83mm delší a 22mm širší. V podstatě to znamená, že v interiéru je teď mnohem více místa, a i z venku vypadá prostornější, což je dobře.

BMW se zaměřilo na kritiku kvality. Tvrdá umělá hmota je příjemnější na dotek a všechno vám připadá daleko masivnější. IDrive je nyní standardem stejně jako kožený interiér, takže X3 je vlastně příjemné místo a v ničem nepřipomíná minulou verzi. Mnohem více připomíná člena rodiny BMW.

Motorizace BMW X3

Momentálně se X3 prodává jen s 2.0 d - tedy 2 litrovým dieselem a 3.0d- 3 litrovým turbodieselem (3.0d). Twin-turbo verze toho samého 3.0-litrového (35d), se dočkáme v průběhu roku 2011 – a každý, kdo čeká na benzín, na něj může zapomenout: jednoduše proto, že se neprodávají v takovém množství, aby je začaly vyvážet do Británie.

Je důležité říct, že každý, kdo spěchá, by měl počkat na větší motor, protože i se 181 koňmi, tenhle základní model X3 2.0d s těžkostmi předjíždí všechno, co jede rychleji než hlemýždím tempem. Od 80 km/h nahoru je docela ošidné – není zde dostatečný otáčivý moment – i když z 0-100km/h za 8.5 vteřin vypadá přijatelně.

Co potěší zákazníky, je šetření paliva a údaje CO2, které dělají 149g/km, v podstatě - pohodlně nejnižší v celé řadě a jen o trochu vyšší než hybridní RX450h. Jen abych objasnil, jak je to dobré, X3 má permanentní náběh na všechna čtyři kola (který zvyšuje šetření paliva) a váží 1 715kg. To je hodně materiálu.

Spotřeba není u BMW X3 vůbec špatná

Udávaná spotřeba [l/100km]:
Město 9,6
Mimo město 5,9
Kombinovaná 7,2

 

BMW x3

BMW x3

Co je na X3 ještě působivější a neobvyklé, je to, že osmistupňová automatická převodovka ve skutečnosti snižuje CO2 na 147g/km. Zadejte to do obezřetnějšího softwaru a stěží vám najde uspokojivější čísla.
Pokud by ale šlo o vaše peníze, nedoporučovali bychom vám samovolné řazení. Je to skvělá převodovka a řadí tak hladce, že si toho ani nevšimnete, ale dává motoru docela zabrat. Není to dost na to, aby zkazila celý zážitek z X3, ale jistý rachot tady je.

Znamená to také, že ušetříte 44 000kč, které můžete použít na zaplacení ovládání nastavitelných tlumičů (26 000kč). Tyhle elektronické tlumiče zlepšují jízdu natolik, že by se vám mohlo zdát, že minulou generaci X3 vyrobila jiná firma. Nyní se stává jízda relaxací. Větší šířka vozidla, delší rozvod kol a propracovanější zadní tlumiče dělají auto více stabilním, což znamená, že BMW může odlehčit pružiny. Výsledkem je mnohem pohodlnější cesta.

VDC systém také nabízí možnosti Sport a Sport Plus – které kontrolují všechno od lehkosti řízení až po jeho strnulost a odezvu ventilů. Ale náš X3 si na zimních pneumatikách poradil dobře, byl zde stěží rozpoznatelný rozdíl mezi nastaveními. Nechte auto v nastavení ‘normal' a většinu situací zvládne bez obtíží.

Čistě z pohledu manipulace, má nový X3 všeho tak akorát, není zbytečně hlučný a je velmi decentně způsobilý. Ale pokud bychom byli naprosto upřímní, je v podstatě nudný. Ok, tak možná úplně neexistuje důvod k výrobě X3 M, protože zákazníci, z nichž 40% jsou ženy, netouží právě po takovém druhu auta. Ale pro ty, kteří mají řízení rádi, by trocha pocitů neuškodila. Na vině je elektrické řízení – pomáhá udržovat emise v normě (daleko lépe než hydraulický systém), ale vyřazuje většinu pocitů z řízení.

Pokud by vás to zajímalo, alespoň troška BMW Ultimate Driving Machinery by byl dobrý způsob, jak dát X3 trochu USP, protože v tu chvíli vám připadá jen jako další prémiový soft-roader. A i když Freelander vyřešil tu terénní záležitost a XC60 si vede ve spolehlivosti poměrně dobře, X3 postrádá jakýkoliv očividný rozdíl. Kdyby X3 směřovalo více stejným směrem jako tradiční BMW, tak by se těm výtkám mohlo vyhnout. Nemluvíme o ničem příliš sportovním, jen o malém vylepšení, které by ukazovalo, že s M3 sdílí víc než jen značku.

Jak vlastně recenze dopadla?

Takže na X3 není nic obzvlášť špatné, a jistě je ve své kůži velmi šťastné. Strávili jsme mnoho času přemýšlením, co napsat do kolonky ‘Nelíbí se nám', a po krátkém přemýšlení: dokáže vše, co od něj můžete chtít. Ale nic výjimečného. A přesně to od BMW chcete: něco neotřelého a ne jen skvěle vypadající technická data. Už nepatří jen mezi výplň mezer, ale stále postrádá tu BMW DNA.

Líbí, nelíbí a technická data

Líbí se nám:

Kvalita jízdy, ekonomika a emise

Nelíbí se nám:

Chybí USP a BMW DNA

TopGear verdikt:

  • Lepší než minulé. Jen je škoda, že je to jen další anonymní soft-roader
  • Výkon: 0-100km/h za 8.5secs, max. 210km/h
  • Tech: objem 1995cm3, 4 válce, 4WD, 181koní, váha 1715kg, CO2 149g/km
  • Na seznamu vylepšení zaškrtněte: Ovládání nastavitelných tlumičů (26 000kč)
  • A vyhněte se tomuto: Dřevěný interiér Fineline Wave (9800kč)

Rozměry

Délka:     4648 mm
Rozvor:     2810 mm
Šířka:     1881 mm
Šířka se zrcátky:     2097 mm
Výška max.:     1675 mm
Výška min.:     1675 mm

zdroj: BMW X3 2.0d SE

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner