Ženeva 2011 – Lamborghini Aventador
Ten kdo se nemohl dočkat toho, jak bude vypadat nové Lamborghini, se může konečně podívat. Máme jeho fotky.
Vše co jsme o tomto typu zatím mohli slyšet, se dostalo na povrch buď od samotného Lamborghini, nebo uniklo napovrch z utajovaných materiálů. 700 koní a stovka za 2,9 sekundy je stále aktuální. V Ženevě dokonce zazněla i cena a ta není malá - 7 412 850 korun. Ale co se jednalo o vzhled? Ten si Lamborghini pohlídalo.
Supersport byl představen na galavečeru v poslední den před ženevským autosalónem. O galavečer se postaral Volkswagen a při této příležitosti nám představilo i název, kterým nové Lamborghini poctili a to Aventador LP700-4.
Označení jsme mohli slýchat pod různými alternativami, ale definitivní potvrzení přinesla premiéra v Ženevě. A pokud již teď přemýšlíte nad jeho koupí, tak máte šanci si ho pořídit již koncem tohoto léta.
O pohon se stará zbrusu nový V12. Ten kupodivu neoplývá přímým vstřikováním benzínu, jako je tomu u menšího motoru v Gallardu, ale to má určitě svůj důvod. Spotřeba benzínu klesla a to až o výrazných 20 procent.
Převodovka je poloautomatická, ale nevlastní dvojspojkový systém, jako je tomu tak u Bugatti Veyron. Důvod proč v Lamborghini zvolili sedmistupňový poloautomat od Graziana, je ten, že je velmi lehký, proto také nezvolili systém DSG. Ale i přesto, že má pouze jednu spojku, dokáže přehodit rychlost za úctyhodných 50 milisekund a i díky tomu nové Lambo vytáhne stovku za 2,9 sekundy. Převodovka se spojkou však není jediným systémem, který přispívá k tak velkému zrychlení. Svou roli v tom hraje i pohon všech kol Haldex, který při prokluzu zadních kol připojí přední nápravu. Maximální rychlost je podle tabulek, 350 kilometrů v hodině.