Aston Martin Virage

Aston Martin Virage


Pokud se chcete vyhnout radarům, řídit Aston není nejlepší způsob, jak to udělat. Tohle nejsou auta pro introverty. Ale pokud na tom trváte, nový Virage je z celé řady nejpodobnější obyčejným autům... a ne, to není odkaz na Jamese Bonda. Vizuálně zosobňuje DB9, ale pod povrchem mu bije srdce o mnoho rychlejší.

Podle Astonu je to auto, které stojí mezi DB9 a DBS. Což je hodně malá mezera, je to jako jet po hodně úzké trati bez řízení. (Pokud by vás to zajímalo, Porsche má dlouhodobý zvyk nacpat do stejně velkých mezer půl tuctu variací 911). Virage má výkon V12 a v zatáčkách se chová jako DBS, jen s důvtipnějším vzhledem a GT schopností DB9.

Máme za to, že je to pouze začátek. To kvůli Rapidu. To plíživé čtyřdveřové auto se totiž ukázalo být daleko lepším, než jsme čekali – vybroušené a jemné řízení s železným stiskem na silnici. Virage má to, co se naučili s Rapidem a přenáší to na dvoudveřovou řadu Aston.

Na první pohled, je Virage auto, které přichází jako kupé nebo jako kabriolet DB9 s trochou modernizace. Ale vypadá tvrději. Není to jen o nových předních světlech nebo jednoduché snížené mřížce chladiče nebo širšímu nástupnímu prahu a novém zadním difuzoru. Celý automobil je širší než DBS a sedí na masivních pneumatikách Pirelli P Zero 295/30 R20. Aby je zvládlo, je zadní spoiler masivnější než u DB9, a přední křídla jsou sestrojena, aby je odlehčovala.

Kostra je kalibrovaná tak, aby byla stejně schopná jako v DBS, ale je pohodlnější. Lehčené uhlíkové brzdy a kovaná kola znamenají, že na jakkoliv zvrásněné silnici máte ovládání a řízení pevně v rukou. Z toho důvodu jsou zde také přizpůsobivé tlumiče. V12 má 490 koní, což se blíží zpropadené síle DBS, ale má vyšší otáčivý moment při méně otáčkách. Byl vykalibrován, aby dobře pracoval se standardním systémem Touchtronic (automatické hnací ústrojí).

Aby bylo lehčí, můžete si do něj nechat dát pouze uhlíková sedadla a zadní část plus-zero. Kůže má nový vzhled - menší kusy než obvykle sešité lidmi, kteří strávili několik týdnů tréninkem. Proč je vyráběno ve stejné barvě jako kabina Lufthansa obchodní třídy, by mohla být dobrá otázka pro Ulricha Beza, šéfa německého Astonu. Lepší zprávy - zastaralý satelitní navigační systém byl vyměněn za nový značky Garmin s grafikou Astonu.

Tak tady je. Hlasitější jádro než DB9, ale nenápadnější plášť. Jeden očividný tip pro cestování inkognito, je - lepší si tohle hlasité auto v barvě mandarinky neobjednávat.

zdroj: Aston Martin Virage

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner