Maserati Quattroporte Sport GT S

Maserati Quattroporte Sport GT S


Tohle je nejlepší velký sportovní interiér na světě. Sedí na vrcholku elegantní a drahé hromady skládající se z V10 Audi S8, Mercedesu S63 AMG s 525 koňmi a všemi novými BMW 7 série V8 twin turbo, a poráží je ve všech různých směrech.

Stojí opravdu hodně, ale tohle nové Quattroporte Sport GT S je TAK dobré. Zdá se, že všechny planety stály při Maserati, když vyvíjel tohle auto a kombinace malých a velkých změn z něj dělají totální nářez.

Pokud vás tohle nějak zaskočilo, seznamte se nejdříve s celou modelovou sestavou Maserati. Cokoliv s 'S' znamená motor s mokrou olejovou vanou o objemu 4.7 litru V8. Takže GranTurismo kupé přichází ve standardní (4.2 litrové) a S (4.7 litrové) podobě. Kupé 'S' využívá verzi pádlové robotické manuální převodovky z Formule 1 zabudované v zadní části osy.

Tohle Quattroporte Sport GT S má velmi podobný 4.7 litrový motor, vylepšený aby ze sebe vydal 433 koní (o 8 koní víc než standardní QP S a o 38 koní víc než 4.2) ale ve spojení s tradiční ZF automatickou převodovkou a s vysokootáčkovými požadavky Maserati – stejnou ZF najdete v Jaguárech, Mercedesech a BMW. Je to fantastické auto – při manuálu rychle řadí, při automatice je klidné a přímé, perfektní shoda pro charakter auta.

Další vlastnost, která stojí za zmínku je, že tohle QP Sport není vybaveno přizpůsobivými ‘Sky Hook' tlumiči, jako ostatní vozy – je méně pružné, má nižší podvozek a hůře se přizpůsobuje. Dobře. Zaměříme se na to, co inženýři považují za nejlepší. Kosmetické úpravy jako ztmavené přední reflektory, černou vyklenutou masku chladiče a oválný výfuk.

Na konci dostanete neobyčejně vypadající a pevně stavěné auto s báječným ovládáním, které když chcete, může být tiché a pohodlné. Pak zmáčkněte tlačítko Sport a ve výfuku se otevřou klapky, aby k vám poslali zvuk motoru. Tohle je jeden z nejlepších – opravdu nejlepších – motorových zvuků – rozkošné vytí V8, která vás provede skrz město ve sportovním módu se staženými okénky na první stupeň při 4,500 otáčkách, jen abyste slyšeli zvuk bortících se zdí.

Pak je tady ovládání, podporované motorem, který sedí přesně za přední osou. Jeho schopnost od nastartování až po dosažení maximální rychlosti je bezprostřední a elektrizující, s řízením, které ve vás vyvolává mnoho pocitů. Váhová vyváženost je 49 na přední části auta a 51 procent v zadní části, podpořené palivovou nádrží, která je umístěna za zadními sedadly a v podstatě umístěna do kufru. Koho to zajímá?
Nás ne!

Přiveďte Porsche Panamera a Aston Rapide. Quattroporte Sport GT S je očekává beze strachu a bez mrknutí oka. Žádné čtyřdveřové auto plné velikosti nejezdí tvrději a lépe.

zdroj: Maserati Quattroporte Sport GT S

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner