Jeremy Clarkson některá auta nemiluje

Jeremy Clarkson některá auta nemiluje

Pro hodně milovníků automobilů znamená britský Top Gear opravdu hodně. A to ať se jedná o epizody vysílané od roku 1977 – 2001, nebo o ty novější, které byly natáčeny pod křídly Jeremyho Clarksona. Téměř vždy se totiž motorističtí fanoušci dozvídali zajímavosti o autech a ještě se pořádně zasmáli.

Jeremy měl skvělé nadání na to popsat testované auta, ale také vše co se ve světě dělo. Je pravda, že si mnohdy dost zavařil, třeba když tvrdil, že děti by měli být přepravovány v zavazadlovém prostoru, nebo když automobilku Hyundai označil za společnost požíračů psů. Avšak bývalému moderátorovi Top Gearu prošly za jeho kariéru rukama opravdu tisíce aut. Některé z toho vyšly dobře a miloval je, v jiných by zase raději nejezdil a chodil by pěšky. První skupina jistě vyhrává, a proto se dneska pojďme raději podívat na seznam aut, které Jeremy úplně nemiluje.

Caparo T1

Tato silniční formule byla navržena konstruktéry McLarenu Benem Scottem-Geddesem a Grahamem Halsteadem. Váží 550 kg, měrný výkon je 1045 koní na tunu, což je asi dvakrát více než Bugatti Vevron. Caparo T1 měla skutečně dobré reference, avšak podle Jeremyho, auto neprovází vůbec dobrá pověst - už při testování tohoto auta se zranil žurnalista, na Festivalu rychlosti se zasekl plyn a při testování Fifth Gearem auto vzplálo. Proto BBC při testování na dráze zvýšilo bezpečnostní opatření, což bylo asi dobře, protože vozu upadla podlaha. Tehdy nedopadly dobře ani jízdní vlastnosti automobilu.

Caparo T1

Caparo T1

Lexus RC F

Výkon 351 kW a zrychlení z 0-100 km/h za 4,5 sekundy, což je skvělé, avšak nevýhodou je jeho hmotnost 1765 – 1840 kg. A právě tato hmotnost se Jeremymu nelíbila. Lexus se v zatáčkách kymácel a byl dost nestabilní. Nakonec automobil nepostavili ani na testovací dráhu, kde by absolvoval měřené kolo.

Lexus RC F

Lexus RC F

 Zenvo ST1

Zenvo ST1 je supersporťák vyrobený v Dánsku nevypadal na první pohled vůbec špatně. Ale zrychlení z 0-100 km/h za 2,7 sekundy je opravdu velké sousto nejen pro samotného řidiče, ale i pro techniku. U zkoušeného kousku se spálila spojka a poté chytnul i celý vůz, a to kvůli špatnému ventilátoru mezichladiče. Navíc čas na jedno kolo byl hrozný, 1:29,9 což zvládl i Ford Focus ST rychleji. Celý test měl dohru, automobilka si ztěžovala, že Jeremy uvedl špatnou cenu i to, že neřekl, že za požár může extrémně rychlá jízda.

 Zenvo ST1

Zenvo ST1

  BMW X3/X5/X6 1. generace

U BMW X5 Jeremyho naštvalo to, že když vyrazíte na venkov, tak silniční pneumatiky, díky rozbahnělým loukám, nefungují. U modelu X3 kritizoval nepohodlný podvozek, a to i při jízdě po hladké cestě, jeho design přirovnal k základní škole z 50. let, v lehkém terénu skřípaly plasty a nakonec ho musel při uvíznutí vytáhnout traktor. Podobně dopadl i test BMW X6. Takže tyto SUV asi fakt nemá Jeremy moc rád.

BMW X5

BMW X5

Porsche 911 Trubo 996

Porsche 911 je na světě už od roku 1963, a od té doby vzniklo v opravdu mnoha verzích. Jeremymu se ovšem tento model moc nezamlouvá. Nelíbí se mu například jeho vzhled a podle jeho slov je to velmi děsivé auto a nejhorší je verze Turbo. Při testování, které nezačalo špatně, si Jeremy pochvaloval koncepci s motorem vzadu i trakci na výjezdech ze zatáčky. Prohlásil o něm, že je lepší než Ferrari 355. Pak to ovšem začalo. Porsche po nájezdu do zatáčky udělalo přetáčivý smyk a vše bylo jinak. Jeremy Clarkson vysvětlil, že se tak stalo proto, že se auto při jízdě dlouho tváří neutrálně a na přicházející problém nijak řidiče neupozorní a pak jste v tom až po uši.

Porsche 911 Trubo 996

Porsche 911 Trubo 996

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!