Recenze: Jeep Compass 2,2l diesel

Recenze: Jeep Compass 2,2l diesel


Bude mi chybět. Tento vůz mou práci zjednodušil a udělal jí mnohem zábavnější (ačkoli řídit ho každý den bych nechtěl). Bylo lehké o něm napsat recfenzi. Compass vám vnukne jednu lež – „nejsou zde špatná auta“. No jasně, jsou všude, a tohle bylo jedno z nich. Compass má blízko k Dodge Caliber. Vlastně jsem mu vždy říkal Caliber ke kalibraci, jelikož to byl příklad jak se to nemá dělat, věci jako: kultivovaný motor, jízdní vlastnosti, kvalitní interiér a detaily designu, to zde nenajdete. Díky těmhle špatně provedeným vlastnostem a dalším jiným, jsou Caliber a Compass více méně nejhorší auta ve své třídě, ba i na celém automobilovém trhu.

Upřímně, od nového Compass jsem nic lepšího nečekal. Koneckonců, byl dokončen ve spěchu, v prodeji bude dva roky, než přijde nový, založený na Alfě Giulietta. Prozatim ale supluje takhle fušařina.

První věc, kterou jsem chtěl napsal ve své recenzi byla: ‘Není zdraví škodlivý.'
Přední část vypadá jako něco mezi nosem Grand Cherokeeho a špatně nasazených plastů z vypůjčeného Volkswagenu 2.0 diesel, akorát s motorem 2.2 litru. Nutno podotknou, že k dispozici jsou také motory 2.4 litru. Motor je pořád trochu rachotící, ale díky jeho hbitosti si toho nebudete všímat a 6-ti stupňová manuální převodovka je velmi příjemná.

Zábavu od něj nečekejte, recenze jej moc nepochválila

Zatímco vozy, jako Volkswagen Tiguan a Ford Kuga, jsou sportovní a ostrá SUV, zavěšení Compassu je více pohodlné (rozumné, jemnější, jako když zákazník zkouší nový vůz). Závan komfortní jízdy trvá až do doby, než najedete do většího výmolu, s tím si tak dobře neporadí. A i když je trochu větších rozměrů, náročné zatáčky zvládá výborně. Tenhle Compass, je jen tak mimochodem čtyřkolka, avšak v benzínové verzi, by mohli nabízet i pohon předních kol.

Nebudete psát do módního časopisu o designu interiéru, přesto je jeho kvalita dostačující, a v limitované verzi dostanete mnoho vybavení navíc. Prostoru není málo, jen kufr se mi zdál poněkud mělký.

Určitě je lepší než starý Compass, ale stále je průměrný, než dobrý. Pokud chcete crossover, přitahuje vás Jeep a nechcete štítek „dědictví“, nebudete litovat. Pravděpodobně ale čekejte, že několika letech po přečtení této recenze už bude váš Jeep Compass na prodej. Není to lichotivé, ale bude to pravda.

Co se nám líbí: Upřednostňuje ostřejší zacházení
Nelíbí se nám: Poněkud optimistická cena
Názor: Někdo políbil žábu jménem Jeep. Dobře, není to žádný princ, ale zároveň už není slizký.
Vlastnosti: 0-100 km/h za 9.8s, maximálka 201 km/h, spotřeba 4,9 l/100 km
Technické: 2143 cm3, 4 válce, 4x4, 161 koní (118 KW), točivý moment 319 Nm, 1605kg, 172g/km CO2
Tohle chtějte: Metalická barva - 13 500 KČ
Tomuto se vyhněte: ocelově natřené prahy - 7 700 KČ

Napiš co si myslíš

Komentáře

Jsi fanda Top Gear a Grand Tour? Právě pro Tebe jsou určity tyto trička s originálními motivy!

►Nová kolekce triček na eshopu zde!◄

banner