Je to tu: nový Jaguar F-type

Je to tu: nový Jaguar F-type

Jaguar F-Type

Vzpomínáte na Jaguar C-X16? Ten úžasný kompakt sportovního auta a vášně, přesně jako v E-type? Tak máme pro Vás dobré zprávy, Jaguár se rozhodl pro jeho výrobu a dal mu jméno F-Type – po 37 letech od zmizení E-type, přichází nový a ještě ke všemu vyráběný v Británii, což je skvělé pro továrnu v Castle Bromwich.

V tuto chvíli ještě nejsou známy všechny detaily, protože do prodeje se auto nedostane dříve než v polovině roku 2013, ale co již víme je to, že dostane plátěnou střechu a bude vypadat velmi podobně jako C-X16, jen s rozdílem několika malých detailů, jako je třeba nový vysouvací spoiler.

Bude to také nejvíce cílevědomý Jaguar. Srovnejme ho s XKR-S a jeho jízdními vlastnostmi. Což může znít jako paradox, protože kabriolety většinou nejsou spojovány s hardcore řízením, ale co není, může být. Ani zarytí konzervativci nemusejí mít obavy – kupé bude následovat.

Motory jsou v tuto chvíli také ještě nepotvrzené, ale očekáváme úplně nový přeplňovaný 3.0 litr V6, s počtem koní mezi 360 a 380. Kromě toho očekáváme také nové čtyřválcové motory – ty však až od roku 2015. Koncept měl i hybrid, ale tohle už jsou přece jen dohady dalece vzdáleny realitě – JLR ho plánuje použít nejdřive u Range Roveru. Automatická osmi-stupňová převodovka bude přítomna ve všech jmenovaných motorech. Když jsme se Jaguaru ptali, jestli dostane prostor i nějaký manuální převod, odpověď nebyla ani kladná ani záporná. To si přeberte jak chcete.

A cena? Zatím žádná přesná čísla, ale model by měl kategoricky zapadnout mezi Porsche Boxster S a 911 Cabriolet, což znamená, že cena by nemusela být příliš dechberoucí v záporném slova smyslu, vzhledem k tomu, že výkonem a jízdními vlastnostmi se bude blížit více 911 než Boxsteru.

Jaguar toto auto potřebuje. Není to náhrada za XK a Jag potřebuje nějaké super auto, které by vyjadřovalo sportovní odkaz a tradici. XK je na to příliš jemné. Jak Adrian Hallmark – obchodní ředitel značky prohlásil: „Bez pořádného sportovního auta Jaguar není Jaguar. Bylo by to jako Porsche bez 911.“

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!