Ferrari představilo nové Ferrari California T

Ferrari představilo nové Ferrari California T

552 koní a 556 newton metrů točivého momentu v prvním Ferrari s turbem od dob F40…

 

I obyčejný všední den se dá vylepšit, zejména zprávou o novém Ferrari. Proto vám přinášíme zlepšení dne v podobě představení nového Ferrari Californie T. Jak byste určitě uhodli tak T ve jménu znamená turbo. Tím pádem jde o první Ferrari určené do běžného provozu od dob F40. Což samozřejmě od doby kdy se F1 začalo přiklánět k turbu, není tak překvapivé.

To znamená, že než se tady začneme bavit o koňských silách a podobných věcech, měly bychom nejspíš uvést emise. Což je koneckonců důvod k tomu, proč se v posledních letech výrobci přiklánějí k používání turba. Takže tu máme exotický kabriolet s nefalšovanou V8, který produkuje pouhých 250g CO2 na kilometr. To je o 15% méně než jeho nepřeplňovaný předchůdce.

Ale už stačilo. Bavíme se přeci o Ferrari. Ferrari s novým twin turbem, 3,8 litrovou V8, zdravými 552 koňmi a 556 newton metry točivého momentu. To je skok o 62 koňských sil oproti poslední Californii, přičemž kroutivý moment vzrostl o neuvěřitelných 50%. Z nuly na sto za 3.6 sekund, což je o 0.2 sekund rychlejší než poslední model. Za mnoho z toho může samozřejmě turbo.

No dobře. Ale přeplňované motory přece mají tendenci zeslabovat „řev“ auta. A co je Ferrari bez zvuku motoru? Nemějte obavy, říká Ferrari. California T má stále onen typický kvílivý zvuk hoblování hřídele. A co víc. Vstupní i výstupní harmonické byly laděny jako orchestr, takže se můžete těšit na opravdovou symfonii, pokud přidáte správné množství plynu.

A co ona peprná odezva, která dělá z Ferrari to pravé Ferrari. Nenastane malá pauzu nebo chvíle přemýšlení, než se turbo připraví? Zdá se, že ne. Turba jsou kompaktní, turbíny mají nízkou setrvačnost a nastavitelný systém řízení zesílení. Výsledkem je, jak Ferrari samo říká: “virtuálně nulové zpoždění turba“. No, musel bych ho řídit, abych uvěřil…

Co dál? Dostalo nový, ostřejší systém řízení.  A nejnovější verzi Ferrari systému adaptivního odpružení „magnaRide“, který reaguje na hrboly a boule o 50% rychleji než ten předešlý. A kdybyste dostali chuť prozkoumat hranice přilnavosti, určitě vás potěší, že Cali T je vybaveno nejnovější kontrolou trakce přímo od Ferrari. Stejným systémem jaký pomáhá v 458 Speciale.

Všechno tohle je vmáčknuto pod novou karoserii, dosti připomínající F12. Mřížka je širší a hlubší, vyztužená třemi vodorovnými tyčemi. Na bocích jsou od středu dveří až po přední blatník hluboké zářezy. Výfuky jsou nyní bok po boku, ne jeden na druhém. Celé auto vypadá štíhlejší a ostřejší než staré Cali. K pocitu masivnosti přispívá i trojitý difusor mezi výfuky.

Jo a střecha se dá pořád stahovat. Což jistě oceníte poté, co přejde bouřka.

Článek přeložen z: http://www.topgear.com/uk/car-news/Ferrari-reveals-California-T-2014-02-12

Napiš co si myslíš

Komentáře

Sledujte nás na Facebooku!

Buďte s námi stále v kontaktu!
Sledujte co je nového v Top Gear a Grand Tour!